Creativity

Innovation

Originality

Imagination

 

Salient

Salient is an excellent design with a fresh approach for the ever-changing Web. Integrated with Gantry 5, it is infinitely customizable, incredibly powerful, and remarkably simple.

Download

Τροποποίηση του π.δ. 60/2006 "Αξιολόγηση των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου" 
Άρθρο 2

ΠΔ 12/2009: Τροποποίηση του π.δ. 60/2006 "Αξιολόγηση των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου" (ΦΕΚ 65 Α`) (473354)

Άρθρο 2

Το άρθρο 27 του π.δ. 60/2006 αντικαθίσταται ως ακολούθως:

"Άρθρο 27 

Εξέταση των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

1. Οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που αναφέρονται 
στο ν. 3699/2008 (ΦΕΚ 199 τ. Α`) εξετάζονται προφορικά ή γραπτά, κατά 
περίπτωση, ανάλογα με τις δυνατότητες τους και αξιολογούνται με βάση το ένα 
(1) από τα δύο (2) προβλεπόμενα είδη εξέτασης και μόνο. Ειδικότερα:

α) Εξετάζονται μόνο προφορικά κατόπιν αίτησης τους οι μαθητές που αδυνατούν 
να υποστούν γραπτή εξέταση επειδή:

ι) είναι τυφλοί, σύμφωνα με τον ν. 958/1979 (ΦΕΚ 191 Α`) ή είναι αμβλύωπες 
με χαμηλή όραση και έχουν ποσοστό αναπηρίας στην όραση τους τουλάχιστον 67%,

ιι) έχουν κινητική αναπηρία τουλάχιστον 67% μόνιμη ή προσωρινή, που 
συνδέεται με τα άνω άκρα,

ιιι) πάσχουν από σπαστικότητα των άνω άκρων,

ιν) πάσχουν από κάταγμα ή άλλη προσωρινή βλάβη των άνω άκρων που καθιστά 
αδύνατη τη χρήση τους για γραφή,

ν) παρουσιάζουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, 
δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία.

Η σχετική αίτηση υποβάλλεται στο Λύκειο τους συνοδευόμενη από τη γνωμάτευση 
σύμφωνα με το ισχύον κάθε φορά σύστημα πιστοποίησης αναπηρίας της οικείας 
υγειονομικής επιτροπής για τις περιπτώσεις ι έως ιν, από την οποία να 
προκύπτει ότι η επίδοση τους στα μαθήματα δεν είναι δυνατόν να ελεγχθεί με 
γραπτές εξετάσεις. Για την περίπτωση ν απαιτείται γνωμάτευση από τα οικεία 
Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών 
Αναγκών (ΚΕ-ΔΔΥ), που λειτουργούν στις έδρες των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων 
και των Νομαρχιακών Διαμερισμάτων της παραγράφου 2 του άρθρου 12 του ν. 
3699/2008 ή από τα πιστοποιημένα από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και 
Θρησκευμάτων Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα (ΙΠΔ), στην οποία θα αναγράφεται η 
ειδική μαθησιακή δυσκολία του μαθητή καθώς και ο χρόνος επαναξιολόγησης του.

β) Οι μαθητές με φάσμα αυτισμού εξετάζονται μόνο ι) γραπτά ή ιι) προφορικά. 
Για τις περιπτώσεις αυτές απαιτείται γνωμάτευση από τα οικεία ΚΕΔΔΥ, που 
λειτουργούν στις έδρες των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων και των Νομαρχιακών 
Διαμερισμάτων της παραγράφου 2 του άρθρου 12 του ν. 3699/2008 ή τα 
πιστοποιημένα από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων 
Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα (ΙΠΔ) στην οποία θα αναγράφεται η ειδική μαθησιακή 
δυσκολία του μαθητή, ο προφορικός ή ο γραπτός τρόπος εξέτασης καθώς και ο 
χρόνος επαναξιολόγησης του. Η σχετική αίτηση υποβάλλεται στο Λύκειο τους 
συνοδευόμενη από τη γνωμάτευση των αναφερομένων Κέντρων.

γ) Εξετάζονται μόνο γραπτά οι μαθητές που έχουν ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα 
ακοής (κωφοί, βαρήκοοι) σε ποσοστό 67% και πάνω και όσοι παρουσιάζουν 
προβλήματα λόγου και ομιλίας (δυσαρθρία, τραυλισμός) καθώς και προβλήματα 
επιληψίας, τα οποία πιστοποιούνται από την οικεία υγειονομική Επιτροπή 
ύστερα από αίτηση του ενδιαφερομένου. Η σχετική αίτηση υποβάλλεται στο 
Λύκειο τους συνοδευόμενη από τη γνωμάτευση σύμφωνα με το ισχύον κάθε φορά 
σύστημα πιστοποίησης αναπηρίας.

δ) Ειδικά για τους μαθητές που είναι τυφλοί, σύμφωνα με τον ν. 958/1979 
(ΦΕΚ 191 Α`) ή είναι αμβλύωπες με χαμηλή όραση οι οποίοι έχουν ποσοστό 
αναπηρίας στην όραση τους τουλάχιστον 67% ή παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα 
ακοής (κωφός, βαρήκοος), γνωματεύσεις χορηγούνται και από τις 
Ιατροπαιδαγωγικές Υπηρεσίες του Κέντρου Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών 
(ΚΕΑΤ) και του Εθνικού Κέντρου Κωφών (ΕΙΚ) εφόσον πιστοποιηθούν από το 
Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ως Ιατροπαιδαγωγικές Υπηρεσίες.

ε) Όταν υπάρχει διάσταση απόψεων μεταξύ των γνωματεύσεων των ΚΕΔΔΥ και ΙΠΔ 
για τον ίδιο μαθητή, δίδεται το δικαίωμα προσφυγής σε πενταμελή 
Δευτεροβάθμια Ειδική Διαγνωστική Επιτροπή Αξιολόγησης (ΕΔΕΑ), η οποία 
συγκροτείται με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης. Η απόφαση 
της δευτεροβάθμιας ΕΔΕΑ είναι οριστική. Στην περίπτωση που υπάρχει διάσταση 
απόψεων μεταξύ των γνωματεύσεων των ΚΕΔΔΥ και των ΙΠΔ για τον ίδιο μαθητή 
και δεν έχει γίνει προσφυγή στην πενταμελή Δευτεροβάθμια ΕΔΕΑ, υπερισχύει η 
γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ. Σε περίπτωση προσφυγής στην ΕΔΕΑ η σχετική αίτηση και 
η γνωμάτευση υποβάλλεται στο Διευθυντή του οικείου Λυκείου το αργότερο μέχρι 
31 Μαρτίου εκάστου έτους.

στ) Τυχόν γνωματεύσεις ή διαγνωστικές εκθέσεις των ΚΔΑΥ ή των 
Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων, που έχουν εκδοθεί πριν από την ισχύ του παρόντος 
Διατάγματος, εξακολουθούν να ισχύουν, εφόσον μέχρι την ημερομηνία λήξης της 
προθεσμίας υποβολής της σχετικής αίτησης δεν έχει παρέλθει τριετία από την 
έκδοση τους.

ζ) Δεν γίνονται δεκτές οι γνωματεύσεις οι οποίες αναφέρουν αναπηρίες ή 
μαθησιακές δυσκολίες διαφορετικές από εκείνες που αναγράφονται στην 
παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου. Οι γνωματεύσεις των υγειονομικών επιτροπών, 
των ΚΕΔΔΥ, των Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων (ΙΠΔ) εκδίδονται κατά προτεραιότητα 
μετά από σχετική αίτηση του ενδιαφερομένου.

2. Οι μαθητές του άρθρου αυτού οποιασδήποτε τάξης του Λυκείου, σε όσα 
μαθήματα εξετάζονται ενδοσχολι-κά, εξετάζονται ταυτόχρονα με τους μαθητές 
της τάξης στην οποία ανήκουν και στα ίδια θέματα, σύμφωνα με τις διατάξεις 
του παρόντος. Ειδικά, οι μαθητές του εδαφίου α και της περίπτωσης ιι του 
εδαφίου β της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου εξετάζονται ενώπιον 
επιτροπής, την οποία συγκροτεί για το σκοπό αυτό ο Διευθυντής του Λυκείου 
και την αποτελούν ο ίδιος ή ο Υποδιευθυντής, ως Πρόεδρος, και δύο (2) 
καθηγητές της ίδιας ή συναφούς με τα εξεταζόμενα μαθήματα ειδικότητας, ως 
μέλη. Ο μέσος όρος (Μ.Ο.) των βαθμών των δύο (2) καθηγητών είναι ο βαθμός 
του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

Κατά τις ολιγόλεπτες ή ωριαίες δοκιμασίες των τετραμήνων η προφορική 
εξέταση των μαθητών αυτών γίνεται από τον οικείο καθηγητή.

3. Οι μαθητές της τελευταίας τάξης οι οποίοι υπάγονται στο εδάφιο α και 
στην περίπτωση ιι του εδαφίου β της παραγράφου 1 του άρθρου αυτού, για τα 
εξεταζόμενα με κοινά θέματα σε εθνικό επίπεδο μαθήματα, εξετάζονται ως 
ακολούθως:

α) Στο οικείο Β.Κ. που λειτουργεί στη Διεύθυνση Δ.Ε. στην οποία ανήκει 
οργανικά το σχολείο φοίτησης τους, ενώπιον Επιτροπής Εξέτασης. Η Επιτροπή 
Εξέτασης του εδαφίου αυτού ορίζεται από τον Πρόεδρο του οικείου Β.Κ. και 
αποτελείται από:

ί. Τον Πρόεδρο ή ένα μέλος της Επιτροπής του οικείου Β.Κ. ως Πρόεδρο.

ιι. Από δύο (2) εκπαιδευτικούς λειτουργούς Δ.Ε. για κάθε εξεταζόμενο μάθημα 
από αυτούς που το δίδαξαν ένα τουλάχιστον σχολικό έτος κατά την τελευταία 
τριετία, ως εξεταστές-βαθμολογητές.

iii. Από ένα (1) Σχολικό Σύμβουλο ή εκπαιδευτικό λειτουργό Δ.Ε. με βαθμό 
Α` της ίδιας ή συγγενούς με το εξεταζόμενο μάθημα ειδικότητας, ως εξεταστή - 
τρίτο βαθμολογητή.

ίν. Ενα εκπαιδευτικό λειτουργό Δ.Ε. ή διοικητικό υπάλληλο ως γραμματέα της 
Επιτροπής. Σε περίπτωση που οι εξεταζόμενοι μαθητές είναι περισσότεροι από 
είκοσι (20) ορίζεται και ένας βοηθός γραμματέας. Για κάθε είκοσι (20) 
επιπλέον εξεταζομένους ορίζεται ένας ακόμη βοηθός γραμματέας.

Στην Επιτροπή μπορεί να παρίσταται και ένας (1) Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής 
και Εκπαίδευσης ή ο Προϊστάμενος του οικείου ΚΕΔΔΥ ή εκπαιδευτικός 
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ο οποίος υπηρετεί στο ΚΕΔΔΥ, για την παροχή 
διευκρινήσεων ή επεξηγήσεων σε θέματα ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, όταν 
ζητηθεί από την επιτροπή.

Στο χώρο λειτουργίας της Επιτροπής εξέτασης παρευρίσκεται σχολίατρος ή 
άλλος ιατρός του δημοσίου ή ιδιώτης ιατρός, ο οποίος ορίζεται με απόφαση του 
οικείου Νομάρχη μετά από εισήγηση του οικείου Διευθυντή της Διεύθυνσης Δ.Ε. 
για την αντιμετώπιση οποιασδήποτε έκτακτης ανάγκης των εξεταζομένων. Ο 
οριζόμενος ιατρός οφείλει να είναι παρών μισή τουλάχιστον ώρα πριν από την 
έναρξη των εξετάσεων και να παραμείνει σε όλη τη διάρκεια των εξετάσεων.

Σε περίπτωση που οι εξεταζόμενοι είναι περισσότεροι από πέντε (5) σε κάθε 
εξεταζόμενο μάθημα, με απόφαση του ο Πρόεδρος της Επιτροπής μπορεί να 
αυξάνει τον αριθμό των μελών - εξεταστών ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών 
και τα μαθήματα στα οποία προσέρχονται να εξεταστούν.

Κάθε Επιτροπή έχει ως έργο την εξέταση και βαθμολόγηση σε κάθε μάθημα των 
μαθητών που ανήκουν στο εδάφιο α και στην περίπτωση ιι του εδαφίου β της 
παραγράφου 1 του άρθρου αυτού.

Στο γραπτό δοκίμιο κάθε εξεταζομένου σημειώνεται ο τρόπος εξέτασης του 
μαθητή και υπογράφεται από τους εξεταστές και τον Πρόεδρο της επιτροπής.

Κατά την εξέταση παρευρίσκεται και ο τρίτος βαθμολογητής, για να 
αξιολογήσει το μαθητή σε περίπτωση διαφοράς βαθμολογίας.

β) Στις Διευθύνσεις Δ.Ε. στις οποίες δεν λειτουργούν Β. Κ. καθώς και στην 
περίπτωση που ο αριθμός των μαθητών που εξετάζονται σε ένα Β.Κ. είναι 
μεγαλύτερος από ογδόντα (80) με απόφαση του οικείου Διευθυντή της Διεύθυνσης 
Δ.Ε. ορίζεται Ειδικό Εξεταστικό Κέντρο. Με την ίδια απόφαση ορίζεται ο 
Πρόεδρος της Επιτροπής Εξέτασης από τους έχοντες τα προβλεπόμενα για τους 
Προέδρους Βαθμολογικών Κέντρων προσόντα. Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εξέτασης 
ορίζει τα υπόλοιπα μέλη της επιτροπής, τον γραμματέα και τον βοηθό γραμματέα 
όπου απαιτείται, εφαρμοζομένων κατά τα λοιπά των διατάξεων του εδαφίου α της 
παρούσης παραγράφου.

Δεν μπορεί να συμμετέχει στις Επιτροπές του Βαθμολογικού και του Ειδικού 
Εξεταστικού Κέντρου όποιος έχει σχέση συγγένειας εξ αίματος ή εξ αγχιστείας 
μέχρι και του τρίτου βαθμού με μαθητή που εξετάζεται σ` αυτήν ή καθηγητής 
που δίδασκε το ίδιο σχολικό έτος στο Λύκειο στο οποίο φοιτούσε ο 
εξεταζόμενος μαθητής.

γ) Στο Εξεταστικό Κέντρο όπου εξετάζονται οι μαθητές του Λυκείου στο οποίο 
φοιτούν, όσοι υπάγονται στην περίπτωση ι του εδαφίου β και στο εδάφιο γ της 
παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου. Η εξέταση των μαθητών αυτών γίνεται σε 
ξεχωριστή αίθουσα και ο χρόνος εξέτασης μπορεί να παραταθεί με απόφαση της 
Λυκειακής Επιτροπής. Τα γραπτά τους συγκεντρώνονται μαζί με τα γραπτά των 
λοιπών μαθητών και διαβιβάζονται για βαθμολόγηση στο οικείο Β.Κ.

4. Οι αιτήσεις και οι γνωματεύσεις που αναφέρονται στο άρθρο αυτό 
υποβάλλονται στο Διευθυντή του οικείου Λυκείου το αργότερο μέχρι 20 
Φεβρουαρίου εκάστου έτους. Στις περιπτώσεις προσωρινής αδυναμίας λόγω 
τραυματισμού ή βλάβης των μαθητών, που καθιστά αδύνατη τη χρήση τους για 
γραφή, οι γνωματεύσεις μπορεί να υποβάλλονται και αργότερα."

Στον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και θρησκευμάτων αναθέτουμε τη δημοσίευση και 
εκτέλεση του παρόντος Προεδρικού Διατάγματος.

Αθήνα, 9 Φεβρουαρίου 2009

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

ΚΑΡΟΛΟΣ ΓΡ. ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΑΡΙΣΤΟΒΟΥΛΟΣ ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ