Creativity

Innovation

Originality

Imagination

 

Salient

Salient is an excellent design with a fresh approach for the ever-changing Web. Integrated with Gantry 5, it is infinitely customizable, incredibly powerful, and remarkably simple.

Download

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Μαρούσι, 25/8/2009
Αρ.Πρωτ.: 102224/Γ6

Α/ΒΑΘΜΙΑΣ & Β/ΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π.Ε. &Δ.Ε.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Α. Παπανδρέου 37
151 80 Μαρούσι
Πληροφορίες : Π. Γκίκα
Τηλ. 2103442928
Fax: 2103442182 

ΤΜΗΜΑ Γ’
Προς:
1) Τις Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπαίδευσης.
2) Τις Δ.νσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπάιδευσης
3) Στα Σχολεία μέσω των Γραφείων Εκπαίδευσης
4) Όλους τους Σχολικούς Συμβούλους Γενικής και Ειδικής Αγωγής.
5) Στα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. όλης της χώρας.

ΘΕΜΑ: «Ειδικότερα θέματα φοίτησης μαθητών με αναπηρία: παράλληλη στήριξη, στήριξη με ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό και διδασκαλία στο σπίτι.»

Σε εφαρμογή του νόμου 3699/2008 (ΦΕΚ Α΄ 199 ) από το σχολικό έτος 2009-2010 και εφεξής, για τα ειδικότερα θέματα φοίτησης των μαθητών με αναπηρία ισχύουν τα εξής: 

Α. Παράλληλη στήριξη

• Η αίτηση για έγκριση και παροχή παράλληλης στήριξης υποβάλλεται στο σχολείο φοίτησης του μαθητή από τον γονέα ή κηδεμόνα του το διάστημα από 25 Αυγούστου έως και 20 Οκτωβρίου εκάστου έτους.
• Με την αίτησή του για παροχή παράλληλης στήριξης, ο γονέας συνυποβάλλει γνωμάτευση του οικείου ΚΕ.Δ.Δ.Υ.
Αρμόδιο όργανο για την εισήγηση παράλληλης στήριξης είναι αποκλειστικά το ΚΕ.Δ.Δ.Υ.
Στη γνωμάτευση του ΚΕ.Δ.Δ.Υ. θα πρέπει να αναφέρονται και οι ώρες της παράλληλης στήριξης.
Σε περίπτωση που στο σχολείο λειτουργεί τμήμα ένταξης, η γνωμάτευση του ΚΕ.Δ.Δ.Υ θα πρέπει να περιλαμβάνει ειδικότερη αιτιολογία, ήτοι να εξειδικεύει τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του μαθητή καθώς και τους λόγους για τους οποίους δεν αρκεί η ένταξη του μαθητή στo τμήμα ένταξης.

• Η Διεύθυνση του σχολείου διαβιβάζει τις υποβληθείσες αιτήσεις μαζί με βεβαίωση εγγραφής ή φοίτησης κάθε μαθητή στο συγκεκριμένο σχολείο στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του ΥΠ.Ε.Π.Θ., μέσω της αντίστοιχης Δ/νσης Εκπαίδευσης.

• Εκπρόθεσμες αιτήσεις δεν γίνονται δεκτές.

• Η παράλληλη στήριξη των μαθητών παρέχεται μόνο από εκπαιδευτικούς του ΥΠ.Ε.Π.Θ., σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

• Η πράξη έγκρισης παροχής παράλληλης στήριξης ισχύει για ένα σχολικό έτος.

• Κατ’ εξαίρεση για τους μαθητές με αυτισμό για τους οποίους έχει εγκριθεί από τη Δ/νση Ειδικής Αγωγής του ΥΠ.Ε.Π.Θ. η παροχή παράλληλης στήριξης για το έτος 2008-2009 (άρθρο 7 § 4, περ. γ΄ του ν.3699/2008 ), δεν απαιτείται η υποβολή νέων δικαιολογητικών για όσο χρονικό διάστημα ισχύει η γνωμάτευση του ΚΕ.Δ.Δ.Υ.

Β. Στήριξη σε μαθητές που δεν αυτοεξυπηρετούνται

Για τους μαθητές που δεν αυτοεξυπηρετούνται οι διατάξεις του άρθρου 6 § 2 του ν. 3699/2008 προβλέπουν τη στήριξη από ειδικό βοηθητικό προσωπικό (Ε.Β.Π.). 

• Η αίτηση για έγκριση και παροχή στήριξης από Ε.Β.Π. σε μαθητές που δεν αυτοεξυπηρετούνται υποβάλλεται στο σχολείο φοίτησης του μαθητή από τον γονέα ή κηδεμόνα του το διάστημα από 25 Αυγούστου έως και 20 Οκτωβρίου εκάστου έτους, εκτός αν η ανάγκη για στήριξη από Ε.Β.Π. ανακύψει μετά την ανωτέρω προθεσμία.

Με την αίτησή του για παροχή στήριξης από Ε.Β.Π., ο γονέας συνυποβάλλει γνωμάτευση από το οικείο ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ή από πιστοποιημένο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο ή από δημόσια υγειονομική επιτροπή.

• Οι ανωτέρω αιτήσεις καθώς και βεβαιώσεις εγγραφής ή φοίτησης, διαβιβάζονται από τη Δ/νση του σχολείου στη Δ/νση Ειδικής Αγωγής του ΥΠ.Ε.Π.Θ. μέσω της αντίστοιχης Δ/νσης Εκπαίδευσης.

• Η στήριξη των μαθητών που δεν αυτοεξυπηρετούνται παρέχεται μόνο από ειδικό βοηθητικό προσωπικό που προσλαμβάνεται από το ΥΠ.Ε.Π.Θ., σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

• Δεν δύναται να εγκριθεί για τον ίδιο μαθητή ταυτόχρονα η παροχή παράλληλης στήριξης και στήριξης από Ε.Β.Π.

Με απόφαση του ΥΠ.Ε.Π.Θ. εγκρίνεται η παροχή παράλληλης στήριξης και στήριξης σε μαθητές που δεν αυτοεξυπηρετούνται.

Οι πιστώσεις για την κάλυψη λειτουργικών κενών σε προσωπικό (εκπαιδευτικούς, Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.) στην Ειδική Αγωγή θα διατίθενται κατά προτεραιότητα ως εξής:
1) ΣΜΕΑΕ
2) Τμήματα ένταξης και
3) Παροχή παράλληλης στήριξης και στήριξης από Ε.Β.Π. 

Γ. Διδασκαλία στο σπίτι

Σύμφωνα με το άρθρο 6 § 4 περ. γ΄ εδ. β΄ του ν. 3699/2008 και το υπ’ αριθμ. 6622/Γ6/20-1-2009 έγγραφο της Δ/νσης Ειδικής Αγωγής του ΥΠ.Ε.Π.Θ., η έγκριση της διδασκαλίας στο σπίτι γίνεται από τον Δ/ντή Εκπαίδευσης της αντίστοιχης βαθμίδας.
Θα πρέπει ο κατάλογος των εγκεκριμένων διδασκαλιών στο σπίτι να διαβιβάζεται από την Διεύθυνση Εκπαίδευσης στη Δ/νση Ειδικής Αγωγής του ΥΠ.Ε.Π.Θ. για ενημέρωση.

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΑΝΔΡΕΑΣ Θ. ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟΣ

Εσωτερική Διανομή:
1. Γραφείο Υφυπουργού
2. Γραφείο Γεν. Γραμματέα
3. Γραφείο Ειδικού Γραμματέα
4. Δ/νση Σπουδών Α/θμιας & Δ/θμιας
5. Γενική Δ/νση Σπουδών Α/θμιας & Δ/θμιας Εκπ/σης
6. Δ/νση Ειδικής Αγωγής