Creativity

Innovation

Originality

Imagination

 

Salient

Salient is an excellent design with a fresh approach for the ever-changing Web. Integrated with Gantry 5, it is infinitely customizable, incredibly powerful, and remarkably simple.

Download

Κεφάλαιο 7: Εκπαίδευση

1. Π.Δ. 110/2003: «Ίδρυση εργαστηρίου με τίτλο "Κέντρο Μελέτης Ψυχοφυσιολογίας και Εκπαίδευσης" στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και καΘορισμός του εσωτερικού του κανονισμού»

ΦΕΚ Τ.Α΄ 98/29.4.2003

Άρθρο 1
Ίδρυση

Ιδρύεται στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Εργαστήριο με τίτλο "Κέντρο Μελέτης Ψυχοφυσιολογίας και Εκπαίδευσης", το οποίο εξυπηρετεί εκπαιδευτικές και ερευνητικές ανάγκες του Τμήματος στα εξής γνωστικά αντικείμενα:

Μελέτη ψυχοφυσιολογικών παραμέτρων σε συναισθηματικές και γνωστικές λειτουργίες, διερεύνηση της συμμετοχής παραγόντων ψυχικής υγείας στη φυσιολογική και αποκλίνουσα συμπεριφορά του ατόμου, διεπιστημονική διερεύνηση παραγόντων μάθησης, διαταραχών λόγου (αφασία, δυσλεξία) στην εκπαιδευτική διαδικασία σε φυσιολογικά άτομα και άτομα με ειδικές ανάγκες, εκπόνηση μεθόδων αγωγής υγείας στο χώρο της εκπαίδευσης.



2. Π.Δ. 76/2002: «Επαγγελματική κατοχύρωση των πτυχιούχων του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών»

ΦΕΚ Τ.Α΄ 56/21.3.2002

Άρθρο 2

1. Ο πτυχιούχος της κατεύθυνσης "Εκπαίδευση Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες" του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών έχει την επιστημονική δυνατότητα να ασχολείται, όπου αυτό προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις, με την εκπαίδευση ατόμων με ειδικές ανάγκες με βάση την εξέλιξη των τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, ως ειδικός της διάγνωσης, αξιολόγησης, συμβουλευτικής και σχεδιασμού προγραμμάτων παιδαγωγικής παρέμβασης για άτομα με ειδικές ανάγκες.

2. Ο πτυχιούχος της παραπάνω κατεύθυνσης έχει την επιστημονική δυνατότητα να απασχολείται, όπου αυτό προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις, στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα ως εξειδικευμένο προσωπικό στην ειδική αγωγή, επίσης σε συστήματα υπηρεσιών στήριξης ατόμων με ειδικές ανάγκες, σε προγράμματα εκπαίδευσης, συμβουλευτικής, ψυχοεκπαιδευτικής και κοινωνικής επανένταξης ατόμων. Επίσης μπορεί να ασχολείται στο σπίτι με άτομα με ειδικές ανάγκες σε εξαιρετικές περιπτώσεις.



3. Ν. 2942/2001: «Πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών για το Πρόγραμμα Ολυμπιακής Εκπαίδευσης και για τις ανάγκες των σχολείων και άλλες διατάξεις»

ΦΕΚ Τ.Α΄ 202/12.9.2001

Άρθρο 2

2. Από το σχολικό έτος 2000-2001 και εφεξής μαθητές της Γ΄ τάξης ημερήσιου Ενιαίου Λυκείου και της Δ΄ τάξης εσπερινού Ενιαίου Λυκείου, που έχουν αναπηρία τουλάχιστον 67%, βεβαιωμένη με τη διαδικασία του άρθρου 27 του Π.δ. 86/2001 (ΦΕΚ 73 Α) και οι οποίοι δεν προσήλθαν στις εξετάσεις καμιάς από τις περιόδους Ιουνίου και Ιουλίου, λόγω νοσηλείας οφειλομένης στην πάθησή τους, μπορούν για τη λήψη απολυτηρίου να προσέρχονται το Σεπτέμβριο σε ειδική εξεταστική περίοδο που διενεργείται σε επίπεδο σχολικής μονάδας με ευθύνη του συλλόγου διδασκόντων του Λυκείου. Για την υπαγωγή στις διατάξεις του παρόντος ο μαθητής πρέπει να υποβάλει στο Διευθυντή του Λυκείου πιστοποιητικό νοσοκομείου επικυρωμένο από υγειονομική επιτροπή, από το οποίο να προκύπτει η αδυναμία συμμετοχής του στις εξετάσεις και των δύο περιόδων Ιουνίου και Ιουλίου. Στο απολυτήριο που εκδίδεται στους μαθητές αυτούς αναγράφεται ότι εκδόθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος.



4. Ν. 2885/2001: «Κύρωση των Άρθρων Συνεταιρισμού του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για ανάπτυξη της Ειδικής Αγωγής»

ΦΕΚ Τ.Α΄ 20/6.2.2001

Άρθρο πρώτο

Κυρώνονται τα Άρθρα Συνεταιρισμού του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για ανάπτυξη της Ειδικής Αγωγής, που εγκρίθηκαν στις 4 Νοεμβρίου 1999 στο Μίντερφαρτ της Δανίας, των οποίων το κείμενο σε πρωτότυπο στην αγγλική γλώσσα και σε μετάφραση στην ελληνική έχει ως εξής:

Articles of Association for European Agency for Development in Special Needs Education.

ΑΡΘΡΑ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Άρθρο 1

ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΕΔΡΑ

Η ονομασία του Οργανισμού είναι Ευρωπαϊκός Οργανισμός για ανάπτυξη της Ειδικής Αγωγής.
Ο Οργανισμός είναι ένας διεθνής αυτοδιοικούμενος Οργανισμός.
Ο Οργανισμός έχει προς το παρόν έδρα το Δήμο του Μίντελφαρτ, στη Δανία και διοικείται σύμφωνα με το δίκαιο της Δανίας.


Άρθρο 2
ΣΚΟΠΟΣ

Σκοπός του Οργανισμού είναι να εργαστεί για τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες στην Ευρώπη και για τη δημιουργία ενός σύγχρονου και μόνιμου πλαισίου ευρωπαϊκής συνεργασίας σε όλους τους τομείς Ειδικής Αγωγής για παιδιά, νέους ανθρώπους και ενήλικες. Ο οργανισμός θα εκπληρώσει τους στόχους του μέσω των παρακάτω:

1. Προωθώντας την ευρωπαϊκή ανάπτυξη και έρευνα στον τομέα της Ειδικής Αγωγής.

2. Εγκαθιδρύοντας ένα αποτελεσματικό σύστημα συλλογής, επεξεργασίας και διάχυσης πληροφοριών σχετικά με νέα και πρωτοποριακά μέτρα στον τομέα της Ειδικής Αγωγής στην Ευρώπη.

3. Εστιάζοντας σε θέματα υψηλής προτεραιότητας για περαιτέρω ανάπτυξη της Ειδικής Αγωγής.

4. Επιδιώκοντας την αποτελεσματικότητα στους τομείς της Ειδικής Αγωγής με τη βοήθεια μαθημάτων, εκπαιδευτικών επισκέψεων, σεμιναρίων, συνεδρίων και

5. Υποστηρίζοντας προγράμματα μέσα στο πλαίσιο άλλων διεθνών οργανισμών, όπως η Ευρωπαϊκή Ένωση, ο Ο.Ο.Σ.Α., το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και το Βόρειο Συμβούλιο (Nordic Council).

6. Οι κύριοι φορείς στους οποίους απευθύνεται ο Οργανισμός είναι τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, συμπεριλαμβανομένων των σχολείων, ιδρύματα για τη διαρκή κατάρτιση, επαγγελματικοί και πολιτικοί σύμβουλοι, διοικητικοί υπάλληλοι, ψυχολόγοι και όλοι όσοι εμπλέκονται επαγγελματικά με την Ειδική Αγωγή.


Άρθρο 3
ΜΕΛΗ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ

Ο Οργανισμός είναι ισότιμος σε όλα τα Κράτη-Μέλη της Ευρωπαϊκής
Ένωσης, καθώς επίσης στη Νορβηγία και την Ισλανδία. Ο Οργανισμός θα
έχει τη δυνατότητα να συνεργαστεί και με άλλα κράτη εκτός των Κρατών-
Μελών. Τα κράτη αυτά είτε θα συμμετέχουν ως παρατηρητές για μια
συγκεκριμένη περίοδο, είτε θα γίνονται δεκτά ως Κράτη-Μέλη. Τα κράτη
που θα γίνονται δεκτά ως Μέλη θα πρέπει να καταβάλλουν μια πλήρη
συνδρομή μέλους.

Ο Οργανισμός θα χρηματοδοτείται με μια συμφωνημένη ετήσια εισφορά από τα Κράτη-Μέλη. Η ετήσια εισφορά θα πρέπει να καταβάλλεται πριν τη 15η Φεβρουαρίου κάθε έτους και θεωρείται ως συνδρομή μέλους. Ο Οργανισμός θα συνεχίσει να αναζητά υποστήριξη από τις τοπικές ή περιφερειακές αρχές όπου υπάγεται, καθώς και περαιτέρω χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Το ρευστοποιήσιμο ενεργητικό που δεν είναι απαραίτητο για τις καθημερινές λειτουργίες του Οργανισμού θα τοποθετείται ή θα επενδύεται με έναν από τους παρακάτω τρόπους: i) ως κατάθεση σε τράπεζες ή ταχυδρομικά ταμιευτήρια σε οποιοδήποτε κράτος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ii) ως εγγυήσεις από ιδρύματα πίστωσης και υποθηκών ή από άλλους πιστωτικούς οργανισμούς που λειτουργούν βάσει διατάξεων του Δημοσίου ή iii) ως εγγυήσεις, εκτός από μετοχές οι οποίες κατά τα άλλα έχουν συγκριτικά τα ίδια χαρακτηριστικά και τους ίδιους όρους ασφάλειας με αυτούς που ισχύουν στις περιπτώσεις i και ii.


Άρθρο 4
ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ

Ο Οργανισμός σε οποιαδήποτε στιγμή είναι υπεύθυνος μόνο για το ενεργητικό του κεφάλαιο. Τα μέλη του Συμβουλίου, ο Πρόεδρος και ο Διευθυντής δεν είναι υπεύθυνοι για χρέη που τυχόν προκύπτουν από τον Οργανισμό.


Άρθρο 5
ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΩΝ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ

Το Συμβούλιο των Αντιπροσώπων είναι η ανώτατη αρχή του Οργανισμού. Το Συμβούλιο των Αντιπροσώπων αποτελείται από έναν αντιπρόσωπο από κάθε Κράτος-Μέλος. Το Συμβούλιο των Αντιπροσώπων ωστόσο μπορεί να αποφασίσει ότι ένα Κράτος-Μέλος έχει δικαίωμα να ορίσει δύο αντιπροσώπους χωρίς όμως να διαταράσσει την αρχή της μίας ψήφου ανά χώρα. Τα μέλη του Συμβουλίου των Αντιπροσώπων διορίζονται από τα Κράτη-Μέλη για μία περίοδο τριών ημερολογιακών ετών. Οι Αντιπρόσωποι έχουν δικαίωμα να επαναδιοριστούν.

Ο κάθε Αντιπρόσωπος υποχρεούται να επιβεβαιώσει μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου της κάθε περιόδου διορισμού τη συμμετοχή του στην επόμενη περίοδο διορισμού.

Το Συμβούλιο των Αντιπροσώπων καθορίζει τη στρατηγική για τις δραστηριότητες, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται το σχέδιο δράσης και τα προσδοκώμενα αποτελέσματα, και εγκρίνει τον προϋπολογισμό και το οικονομικό καθεστώς. Επιπλέον, το Συμβούλιο των Αντιπροσώπων διατηρεί τις απαραίτητες συνδέσεις μεταξύ των δραστηριοτήτων του Οργανισμού και των εκτελεστικών οργάνων των Κρατών-Μελών. Ο κάθε Αντιπρόσωπος του Συμβουλίου διατηρεί άμεση επαφή με τον Εθνικό Συνεργάτη στη χώρα του.

Οι δαπάνες ταξιδίου και άλλες δαπάνες που γίνονται από τα μέλη του Συμβουλίου υπό την ιδιότητά τους ως μέλη του Συμβουλίου των Αντιπροσώπων καλύπτονται από τις χώρες οι οποίες τους όρισαν.


Άρθρο 6
ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Το Συμβούλιο των Αντιπροσώπων εκλέγει το Διοικητικό Συμβούλιο, το οποίο αποτελείται από πέντε μέλη του Συμβουλίου των Αντιπροσώπων.

Η εκλογή γίνεται κατά την τελευταία συνάντηση του Συμβουλίου των Αντιπροσώπων σε μία εκλογική περίοδο και η περίοδος εκλογής αρχίζει τον επόμενο Ιανουάριο, την 1η του μηνός, και διαρκεί για μία περίοδο τριών ετών. Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου μπορούν να επανεκλεγούν.

Η εκλογή στο Διοικητικό Συμβούλιο είναι προσωπική. Εάν ένα μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου για οποιονδήποτε λόγο δεν ανταποκρίνεται στα καθήκοντά του, το μέλος αυτό δεν μπορεί να αποτελεί πλέον μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου. Η επανεκλογή στην κενή θέση του Διοικητικού Συμβουλίου πρέπει να γίνει προκειμένου να επιλεγεί ένα νέο μέλος για τον υπολειπόμενο χρόνο της περιόδου εκλογής.

Η ψηφοφορία για την εκλογή στο Διοικητικό Συμβούλιο γίνεται γραπτά. Πρέπει να καταρτιστεί ένα ψηφοδέλτιο με τον αριθμό των υποψηφίων, ο οποίος αντιστοιχεί στον αριθμό των κενών θέσεων στο Διοικητικό Συμβούλιο. Σε περίπτωση ισοψηφίας μεταξύ δύο ή περισσότερων υποψηφίων πρέπει να επαναληφθεί επανεκλογή μεταξύ αυτών των υποψηφίων. Σε περίπτωση ισοψηφίας μετά την επανεκλογή, η απόφαση λαμβάνεται με κλήρωση.

Το Διοικητικό Συμβούλιο είναι αρμόδιο για τη διασφάλιση της επίτευξης των στόχων στους οποίους αποβλέπουν οι δραστηριότητες του Οργανισμού. Το Διοικητικό Συμβούλιο είναι επιπλέον υπεύθυνο για την επίβλεψη του Οργανισμού.

Οι δαπάνες ταξιδίου και άλλες δαπάνες που γίνονται από τα μέλη του Συμβουλίου υπό την ιδιότητά τους ως μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, καλύπτονται από τον Οργανισμό.


Άρθρο 7
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Μετά από τη σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου των Αντιπροσώπων, το Διοικητικό Συμβούλιο διορίζει τον Πρόεδρο του Οργανισμού, ο οποίος πρέπει να είναι ένα άτομο με γνώσεις, υπόληψη και υψηλό επαγγελματισμό στον τομέα της εκπαίδευσης.

Ο ρόλος του Προέδρου είναι να προΐσταται του Διοικητικού Συμβουλίου όπως και του Συμβουλίου των Αντιπροσώπων. Ο Πρόεδρος δεν μπορεί να είναι ο Αντιπρόσωπος μίας Χώρας-Μέλους ή μέλος του προσωπικού.

Ο Πρόεδρος διορίζεται για τρία ημερολογιακά έτη. Ο Πρόεδρος μπορεί να επαναδιοριστεί. Ο διορισμός του προέδρου μπορεί να τερματιστεί τη διάρκεια της περιόδου διορισμού μόνο με ομόφωνη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου.

Ο Πρόεδρος λαμβάνει εγκεκριμένη μισθοδοσία από τον Οργανισμό για τις υπηρεσίες του και τις δραστηριότητές του ως Πρόεδρος.


Άρθρο 8
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ

Το Συμβούλιο των Αντιπροσώπων και το Διοικητικό Συμβούλιο καθορίζουν τους κανόνες λειτουργίας τους. Κατά την απουσία του Προέδρου, το Συμβούλιο εκλέγει ένα μέρος του για να προεδρεύει της συνάντησης.

Το Διοικητικό Συμβούλιο συνέρχεται με πρωτοβουλία του Προέδρου ή κατ’ απαίτηση τουλάχιστον τριών μελών του. Το Συμβούλιο των Αντιπροσώπων συνέρχεται τουλάχιστον δύο φορές το χρόνο ενώ το Διοικητικό Συμβούλιο συνέρχεται τουλάχιστον τέσσερις φορές το χρόνο. Οι συναντήσεις θα γνωστοποιούνται γραπτά και τουλάχιστον ένα (1) μήνα νωρίτερα.

Η πλειοψηφία των μελών του Συμβουλίου συνιστά απαρτία. Οι διατάξεις υιοθετούνται με την ψήφο της πλειοψηφίας και σύμφωνα με τα άρθρα 13 και 14. Σε περίπτωση ισοψηφίας είναι καθοριστική η ψήφος του Προέδρου.

Τηρούνται πρακτικά των συναντήσεων του Συμβουλίου.


Άρθρο 9
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

Μετά από σύμφωνη γνώμη όλων των μελών του Συμβουλίου των Αντιπροσώπων, το Διοικητικό Συμβούλιο προσλαμβάνει έναν Διευθυντή για τον Οργανισμό, ο οποίος πρέπει να είναι ένα άτομο με γνώσεις Ειδικής Αγωγής και να έχει ειδική διοικητική εμπειρία στο διεθνή τομέα. Ο μισθός και οι όροι απασχόλησης του Διευθυντή είναι ανάλογοι με τις συνθήκης που ισχύουν για παρόμοιες θέσεις σε άλλους διεθνείς οργανισμούς, οι οποίοι βασίζονται σε νομικά πρότυπα όπως αυτά ορίζονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες του Διευθυντή πρέπει να καθορίζονται στη σύμβαση εργασίας.

Ο Διευθυντής ευθύνεται για τις καθημερινές λειτουργίες του Οργανισμού και διασφαλίζει ότι οι διαδικασίες λειτουργίας του Οργανισμού είναι σωστές και σε συμφωνία με τους νόμιμους κανόνες και αρχές. Ο Διευθυντής πρέπει να ακολουθεί τη στρατηγική που έχει καθοριστεί και τις αποφάσεις που λαμβάνονται από το Συμβούλιο των Αντιπροσώπων και το Διοικητικό Συμβούλιο.

Ο Διευθυντής εξουσιοδοτείται να ενεργεί και να προβαίνει σε νομικές ενέργειες εκ μέρους του Οργανισμού έτσι ώστε να εξασφαλίζει την ορθή λειτουργία του.


Άρθρο 10
ΟΙ ΕΘΝΙΚΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

Κάθε Κράτος-Μέλος διορίζει έναν Εθνικό Συνεργάτη.

Ο Εθνικός Συνεργάτης είναι εγκατεστημένος στο Κράτος-Μέλος και διατηρεί τακτική επικοινωνία με τον Οργανισμό.

Το έργο του Εθνικού Συνεργάτη είναι: (i) να συλλέγει πληροφορίες σχετικά με την Ειδική Αγωγή στη χώρα του και να μεταφέρει την πληροφόρηση αυτή στο Ίδρυμα, (ii) να μεταφέρει πληροφορίες από το Ίδρυμα στη χώρα του, και (iii) να συμμετέχει ενεργά στις δραστηριότητες του Οργανισμού που πραγματοποιούνται στη χώρα του Εθνικού Συνεργάτη και σε δραστηριότητες του Οργανισμού στις οποίες εμπλέκεται η χώρα του.

Συμφωνία πρέπει να συναφθεί μεταξύ της εθνικής αρχής και του Εθνικού Συνεργάτη έτσι ώστε να εξασφαλιστεί ότι ο Εθνικός Συνεργάτης μπορεί να εκπληρώσει τα καθήκοντά του και τους στόχους του Οργανισμού.

Απαιτείται ένα υψηλό επίπεδο ευελιξίας στον προγραμματισμό των συναντήσεων των Εθνικών Συνεργατών, σύμφωνα με το καθορισμένο πρόγραμμα εργασίας, ωστόσο οι Εθνικοί Συνεργάτες συναντώνται κατά μέσο όρο 3-4 φορές ετησίως.

Οι δαπάνες που προκύπτουν από τους Εθνικούς Συνεργάτες για λογαριασμό του Οργανισμού καλύπτονται από την οικεία χώρα του Εθνικού Συνεργάτη.


Άρθρο 11
ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΕΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ

Εκτελεστικές αρμοδιότητες ασκούνται είτε από κοινού από τον Πρόεδρο και το Διευθυντή είτε από κοινού από όλα τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου.

Θέματα σχετικά με την αγορά, την πώληση, τα ενέχυρα και άλλες δοσοληψίες ακίνητης περιουσίας απαιτούν τις υπογραφές τουλάχιστον των δύο τρίτων των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου.


Άρθρο 12
ΤΗΡΗΣΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ

Το οικονομικό έτος του Οργανισμού είναι το ημερολογιακό έτος.

Ο Διευθυντής είναι αρμόδιος για τη σύνταξη του ετήσιου ισολογισμού και την τήρηση του λογαριασμού εσόδων-εξόδων του Οργανισμού. Οι λογαριασμοί του Οργανισμού ελέγχονται από ορκωτό λογιστή διεθνούς εταιρείας λογιστών, εγκεκριμένης από το Διοικητικό Συμβούλιο.

Η έκθεση των ορκωτών λογιστών υποβάλλεται στο Συμβούλιο των Αντιπροσώπων για έγκριση το αργότερο τρεις μήνες μετά τη λήξη του λογιστικού έτους. Οι ελεγμένοι και εγκεκριμένοι λογαριασμοί υποβάλλονται στα Κράτη-Μέλη το αργότερο ένα μήνα μετά την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για τελική έγκριση στην πρώτη ετήσια συνάντηση του Συμβουλίου των Αντιπροσώπων.

Ο Διευθυντής προετοιμάζει τον προϋπολογισμό σε συνεργασία με τον Πρόεδρο και τον ορκωτό λογιστή. Αυτός ο προϋπολογισμός υποβάλλεται για έγκριση στο Διοικητικό Συμβούλιο το αργότερο τρεις μήνες πριν την έναρξη του νέου λογιστικού έτους.

Τα κεφάλαια του Οργανισμού μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο για την εκπλήρωση των στόχων του Οργανισμού και κανένα κεφάλαιο του Οργανισμού δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για άλλους σκοπούς.


Άρθρο 13
ΔΙΑΛΥΣΗ

Για τη διάλυση του Οργανισμού πρέπει να υιοθετηθεί ομόφωνη απόφαση του Συμβουλίου των Αντιπροσώπων.

Στην περίπτωση της διάλυσης, το Συμβούλιο των Αντιπροσώπων και το Διοικητικό Συμβούλιο που είναι σε ισχύ υποχρεούνται να εκπληρώσουν το έργο τους μέχρι να ολοκληρωθούν οι λογαριασμοί του ενεργητικού και του παθητικού του Οργανισμού, σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς και τις διατάξεις.

Εφόσον οι δαπάνες που έγιναν σε σχέση με τη διάλυση έχουν εξοφληθεί και τα κεφάλαια που ανήκουν σε τρίτους έχουν επιστραφεί, τα υπολειπόμενα κεφάλαια μοιράζονται στα Κράτη-Μέλη σύμφωνα με τη συνεισφορά του κάθε Κράτους-Μέλους στον Οργανισμό κατά τη στιγμή της διάλυσης.


Άρθρο 14
ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΥ

Τροποποιήσεις σε αυτά τα Άρθρα Συνεταιρισμού εγκρίνονται από τα δύο τρίτα της πλειοψηφίας του Συμβουλίου των Αντιπροσώπων.

Εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο στις 4 Νοεμβρίου 1999.


ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

Ειδικοί όροι που αφορούν στην περίοδο μετάβασης από την 1η Αυγούστου 1999 στην 31 Δεκεμβρίου 2002:

Άρθρο 5
Δεύτερη παράγραφος: Τα μέλη του Συμβουλίου των Αντιπροσώπων
ορίζονται από τα Κράτη-Μέλη για μία περίοδο τριών ημερολογιακών ετών,
λαμβάνεται δε υπόψη ότι η αρχική περίοδος διαρκεί 3 έτη και 5 μήνες με
ημερομηνία έναρξης την 1 Αυγούστου 1999. Οι Αντιπρόσωποι μπορούν να
επανεκλεγούν.

Άρθρο 6
Δεύτερη παράγραφος: Η εκλογή γίνεται κατά την τελευταία συνάντηση του Συμβουλίου των Αντιπροσώπων σε μία εκλογική περίοδο και η περίοδος εκλογής αρχίζει κατά τον επόμενο Ιανουάριο, στην 1η του μηνός, και διαρκεί για μία περίοδο 3 ετών. Αρχικά και με ημερομηνία έναρξης την 1η Απριλίου 1999, δύο μέλη του Συμβουλίου για χρονική περίοδο 1 έτους και 9 μηνών και τρία μέλη του Συμβουλίου των Αντιπροσώπων εκλέγονται στο Διοικητικό Συμβούλιο για χρονική περίοδο 2 ετών και 9 μηνών. Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου μπορούν να επανεκλεγούν.

Άρθρο 7
Τρίτη παράγραφος: Ο Πρόεδρος διορίζεται για 3 ημερολογιακά έτη, λαμβάνεται δε υπόψη ότι η αρχική περίοδος διαρκεί 2 έτη και 5 μήνες με ημερομηνία έναρξης την 1η Αυγούστου 1999. Ο Πρόεδρος μπορεί να επαναδιοριστεί. Ο διορισμός του Προέδρου μπορεί να τερματιστεί κατά τη διάρκεια της περιόδου διορισμού μόνο με ομόφωνη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου.

Άρθρο 12
Πρώτη παράγραφος: Το οικονομικό έτος του Ιδρύματος είναι το ημερολογιακό έτος. Η πρώτη λογιστική περίοδος διαρκεί από την 1η Αυγούστου μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 1999, συμπεριλαμβανομένης αυτής.


Άρθρο δεύτερο

Η ισχύς του παρόντος νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και των Άρθρων Συνεταιρισμού που κυρώνονται από τη 16η Δεκεμβρίου 1999.

Παραγγέλλομε τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεσή του ως Νόμου του Κράτους.


Αθήνα, 5 Φεβρουαρίου 2001

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ


ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ
Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ

ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ



5. Π.Δ. 86/2001: «Αξιολόγηση των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου»

ΦΕΚ Τ.Β΄ 73/12.4.2001


Άρθρο 27
Εξέταση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

1. Οι μαθητές που αναφέρονται στο άρθρο 1 του Ν. 2817/2000 εξετάζονται προφορικά ή γραπτά, κατά περίπτωση, ανάλογα με τις δυνατότητές τους και αξιολογούνται με βάση το ένα (1) από τα δύο (2) προβλεπόμενα είδη εξέτασης και μόνο. Ειδικότερα:

α) Εξετάζονται μόνο προφορικά κατόπιν αιτήσεώς τους οι μαθητές που αδυνατούν να υποστούν γραπτή εξέταση επειδή:

i) είναι τυφλοί, σύμφωνα με τον Ν. 958/79 (ΦΕΚ 191 Α΄) ή έχουν ποσοστό αναπηρίας στην όραση τους τουλάχιστον 80%,

ii) έχουν κινητική αναπηρία τουλάχιστον 67% μόνιμη ή προσωρινή που συνδέεται με τα άνω άκρα,

iii) πάσχουν από σπαστικότητα των άνω άκρων,

iv) πάσχουν από κάταγμα ή άλλη προσωρινή βλάβη των άνω άκρων που καθιστά αδύνατη τη χρήση τους για γραφή,

v) η επίδοση τους στα μαθήματα δεν είναι δυνατόν να ελεγχθεί με γραπτές εξετάσεις λόγω ειδικής διαταραχής του λόγου (δυσλεξίας).

Η σχετική αίτηση υποβάλλεται στο Λύκειό τους συνοδευόμενη από τη γνωμάτευση σύμφωνα με το ισχύον κάθε φορά σύστημα πιστοποίησης αναπηρίας της οικείας υγειονομικής επιτροπής για τις περιπτώσεις i έως και iv, από την οποία να προκύπτει ότι η επίδοση τους στα μαθήματα δεν είναι δυνατόν να ελεγχθεί με γραπτές εξετάσεις. Για την περίπτωση v απαιτείται προσκόμιση ειδικής διαγνωστικής έκθεσης αναγνωρισμένου δημοσίου ιατροπαιδαγωγικού κέντρου ή σταθμού με την οποία πιστοποιείται ότι είναι αδύνατος ο έλεγχος των γνώσεων με γραπτή εξέταση λόγω δυσλεξίας. Η διαγνωστική αυτή έκθεση ισχύει για τρία (3) χρόνια από την έκδοση της. Διαγνωστικές εκθέσεις από τις οποίες δεν προκύπτει η αδυναμία της γραπτής εξέτασης λόγω της πιστοποιούμενης δυσλεξίας δεν γίνονται δεκτές. Οι γνωματεύσεις των υγειονομικών επιτροπών και οι διαγνωστικές εκθέσεις των ιατροπαιδαγωγικών κέντρων ή σταθμών εκδίδονται κατά προτεραιότητα μετά από σχετική αίτηση του ενδιαφερομένου.

β) Εξετάζονται μόνο γραπτά μαθητές που έχουν ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα ακοής (κωφοί, βαρήκοοι) σε ποσοστό 67% και πάνω και όσοι παρουσιάζουν προβλήματα λόγου και ομιλίας (δυσαρθρίας, τραυλισμός) "τα οποία πιστοποιούνται από την οικεία υγειονομική Επιτροπή ύστερα από αίτηση του ενδιαφερομένου".

2. Οι μαθητές του άρθρου αυτού της Α΄ τάξης και των Β΄ και Γ΄ τάξεων, σε όσα μαθήματα εξετάζονται ενδοσχολικά, εξετάζονται ταυτόχρονα με τους μαθητές της τάξης στην οποία ανήκουν και στα ίδια θέματα, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος. Ειδικά, οι μαθητές του εδαφίου α΄ της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου εξετάζονται ενώπιον επιτροπής, την οποία συγκροτεί για το σκοπό αυτό ο Διευθυντής του Λυκείου και την αποτελούν ο ίδιος ή ο Υποδιευθυντής, ως Πρόεδρος, και δύο (2) καθηγητές της ίδιας ή συγγενούς ειδικότητας. Ο μέσος όρος (Μ.Ο.) των βαθμών των δύο (2) καθηγητών είναι ο βαθμός του μαθητή στο εξεταζόμενο μάθημα.

3. Οι μαθητές της Β΄ και Γ΄ τάξης του άρθρου αυτού, για τα εξεταζόμενα με κοινά θέματα, σε εθνικό επίπεδο μαθήματα, εξετάζονται:

α) Στο οικείο Β.Κ. που λειτουργεί στη Διεύθυνση Δ.Ε. που ανήκει οργανικά το σχολείο φοίτησής του, όσοι υπάγονται στο εδάφιο α΄ της παραγράφου 1 του άρθρου αυτού, και ενώπιον Επιτροπής εξέτασης φυσικώς αδυνάτων. Αν ο αριθμός των μαθητών του παρόντος εδαφίου που εξετάζονται σε ένα Β.Κ είναι μεγαλύτερος από πενήντα (50), μπορεί να ορίζεται με απόφαση του οικείου προϊσταμένου της Διεύθυνσης Δ.Ε. ειδικό Εξεταστικό Κέντρο, ως Παράρτημα του Β.Κ. στο οποίο και λειτουργεί η Επιτροπή εξέτασης φυσικώς αδυνάτων. Η Επιτροπή εξέτασης φυσικώς αδυνάτων του εδαφίου αυτού ορίζεται από τον Πρόεδρο του οικείου Β.Κ. και αποτελείται από:

i. Τον Πρόεδρο ή ένα μέλος της Επιτροπής του οικείου Β.Κ. ως Πρόεδρο.

ii. Από δύο (2) εκπαιδευτικούς λειτουργούς Δ.Ε. για κάθε εξεταζόμενο μάθημα από αυτούς που το δίδαξαν το ίδιο σχολικό έτος ως εξεταστές - βαθμολογητές.

iii. Από ένα (1) Σχολικό Σύμβουλο ή εκπαιδευτικό λειτουργό Δ.Ε. με βαθμό Α΄ της ίδιας ή συγγενούς με το εξεταζόμενο μάθημα ειδικότητας ως εξεταστή - αναβαθμολογητή.

iv. Έναν (1) εκπαιδευτικό λειτουργό Δ.Ε. ή διοικητικό υπάλληλο ως γραμματέα της Επιτροπής.

v. Στον χώρο λειτουργίας της Επιτροπής εξέτασης φυσικώς αδυνάτων παρευρίσκεται σχολίατρος ή άλλος ιατρός του δημοσίου ή ιδιώτης ιατρός, ο οποίος ορίζεται με απόφαση του οικείου Νομάρχη μετά από εισήγηση του οικείου Προϊσταμένου Διεύθυνσης Δ.Ε. για την αντιμετώπιση οποιασδήποτε έκτακτης ανάγκης των εξεταζομένων.

Ο οριζόμενος ιατρός οφείλει να είναι παρών μισή τουλάχιστον ώρα πριν από την έναρξη των εξετάσεων και να παραμείνει σε όλη τη διάρκεια των εξετάσεων.

Σε περίπτωση που οι εξεταζόμενοι είναι περισσότεροι από επτά (7) σε κάθε εξεταζόμενο μάθημα, με απόφασή του ο Πρόεδρος της Επιτροπής μπορεί να αυξάνει τον αριθμό των μελών - εξεταστών ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών και τα μαθήματα στα οποία προσέρχονται να εξεταστούν.

Κάθε Επιτροπή έχει ως έργο την εξέταση και βαθμολόγηση ή αναβαθμολόγηση σε κάθε μάθημα των μαθητών, που ανήκουν στην κατηγορία των "φυσικώς αδυνάτων" του εδαφίου α της παραγράφου 1 του άρθρου αυτού.

Στο γραπτό δοκίμιο κάθε εξεταζομένου σημειώνεται ο τρόπος εξέτασης του μαθητή και υπογράφεται από τους εξεταστές και τον Πρόεδρο της επιτροπής. Κατά την εξέταση παρευρίσκεται και ο αναβαθμολογητής, για να αξιολογήσει τον μαθητή σε περίπτωση διαφοράς βαθμολογίας.

Δεν μπορεί να συμμετέχει στην Επιτροπή όποιος έχει σχέση συγγένειας "εξ αίματος" ή "εξ αγχιστείας" μέχρι και του τρίτου βαθμού με μαθητή που εξετάζεται σ΄ αυτήν ή καθηγητής που δίδασκε το ίδιο σχολικό έτος στο Λύκειο στο οποίο φοιτούσε εξεταζόμενος ως φυσικώς αδύνατος μαθητής.

Στις Διευθύνσεις Δ.Ε. στις οποίες δεν λειτουργεί Β.Κ. κατά τις διατάξεις του άρθρου 21 του διατάγματος αυτού και για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος εδαφίου ορίζεται με απόφαση του οικείου προϊσταμένου Δ/νσης. Δ.Ε. Ειδικό Εξεταστικό Κέντρο και ο Πρόεδρος της Επιτροπής εξέτασης φυσικώς αδυνάτων από τους έχοντες τα προβλεπόμενα για τους Προέδρους Βαθμολογικών Κέντρων προσόντα. Ο Πρόεδρος της Επιτροπής εξέτασης φυσικώς αδυνάτων ορίζει τα λοιπά μέλη της επιτροπής εφαρμοζομένων κατά τα λοιπά των διατάξεων του παρόντος εδαφίου.

β) Στο Εξεταστικό Κέντρο που εξετάζονται οι μαθητές του Λυκείου στο οποίο φοιτούν, όσοι υπάγονται στο εδάφιο β της παραγράφου 1 του άρθρου αυτού. Η εξέταση των μαθητών αυτών γίνεται σε ξεχωριστή αίθουσα και ο χρόνος εξέτασης μπορεί να παραταθεί με απόφαση της Λυκειακής Επιτροπής. Τα γραπτά τους συγκεντρώνονται μαζί με τα γραπτά των λοιπών μαθητών και διαβιβάζονται για βαθμολόγηση στο οικείο Β.Κ.

4. Οι αιτήσεις και οι ειδικές γνωματεύσεις που αναφέρονται στο άρθρο αυτό υποβάλλονται στο Διευθυντή του οικείου Λυκείου το αργότερο μέχρι 31 Ιανουαρίου εκάστου έτους. Σε έκτακτες και απρόβλεπτες περιπτώσεις μπορούν να υποβάλλονται και αργότερα. Ειδικά για το σχολικό έτος 2001-2002 μπορούν να υποβληθούν μέχρι και 25 Απριλίου του 2002.


Άρθρο 36
Λοιπά θέματα

5. α) Κατ΄ εξαίρεση των διατάξεων του παρόντος διατάγματος, οι μαθητές της Β΄ και Γ Τάξης των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής (ΣΜΕΑ) μπορούν με αίτησή τους, που υποβάλλεται τουλάχιστον δέκα (10) ημέρες πριν από τη λήξη των μαθημάτων του Β΄ Τετραμήνου, να εξετάζονται σε όλα τα μαθήματα στο σχολείο τους με θέματα που θα ορίζονται από τον οικείο Σύλλογο Διδασκόντων.

β) Η διάταξη του εδαφίου α της παρούσης εφαρμόζεται ανάλογα και για τους μαθητές των Ενιαίων Λυκείων, οι οποίοι έχουν αναπηρία τουλάχιστον 67%, βεβαιωμένη με τη διαδικασία του άρθρου 27 του παρόντος.

γ) Στους αποφοίτους της παραγράφου αυτής χορηγείται απολυτήριο Ενιαίου Λυκείου, στο οποίο αναγράφεται ότι χορηγήθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσας.

δ) Για την εξαγωγή του βαθμού του απολυτηρίου του Ενιαίου Λυκείου λαμβάνεται υπόψη ο βαθμός της Β΄ Τάξης μόνο στην περίπτωση που ο μαθητής εξετάζεται με κοινά σε εθνικό επίπεδο θέματα.