Creativity

Innovation

Originality

Imagination

 

Salient

Salient is an excellent design with a fresh approach for the ever-changing Web. Integrated with Gantry 5, it is infinitely customizable, incredibly powerful, and remarkably simple.

Download

ΕΘΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΤΥΦΛΩΝ

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΟ
ΜΕ ΤΗΝ ΥΠ.ΑΡΙΘΜ. 1890/2005 ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ
ΕΔΡΑ ΑΘΗΝΑ
ΒΕΡΑΝΖΕΡΟΥ 31 – 104 32 ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ.: 210-5229968  FAX: 210-5229541
e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
www.eoty.gr

Αθήνα, 09/01/2018
ΑΡΙΘΜ. ΠΡΩΤ.: 11

ΤΟΜΕΑΣ: Γραμματείας
ΠΛΗΡ.: Βιβή Τσαβαλιά


Προς: Πρόεδρο Νέας Δημοκρατίας κο Κ. Μητσοτάκη

Κοιν.:
1) Γραμματέα Κοινωνικών Δικτύων και ειδικών πληθυσμιακών ομάδων Ν.Δ. κο Γεώργιο Σταμάτη 
2) Ε.Σ.Α.μεΑ.
3) Σωματεία-μέλη Ε.Ο.Τ.

Θέμα: Επαναφορά αιτήματος της Εθνικής Ομοσπονδίας Τυφλών για άμεσο ορισμό συνάντησης για τη συζήτηση και επίλυση ζωτικής σημασίας θεμάτων που αφορούν το χώρο της τυφλότητας. 

Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε, 

Η Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών (Ε.Ο.Τ.), ο επίσημος Κοινωνικός Εταίρος της Πολιτείας για θέματα τυφλότητας και μέλος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.), επαναφέρει το αίτημά της για συνάντηση μαζί σας (έγγραφο υπ’ αριθμ. 18/12-01-2016), προκειμένου αφενός μεν να σας εκθέσει τα προβλήματα που απασχολούν το χώρο της τυφλότητας, αφετέρου να πληροφορηθεί για τις θέσεις του κόμματος της μείζονος αντιπολίτευσης επί των θεμάτων αυτών. Θεωρούμε ότι είναι πολύ σημαντικό να έχουμε μία σε βάθος συζήτηση, προκειμένου να σας δοθεί η δυνατότητα να αναλάβετε κοινοβουλευτικές πρωτοβουλίες με σκοπό την επίλυσή τους, την σε βάθος κατανόηση της πραγματικότητας των ατόμων με προβλήματα όρασης στην Ελλάδα του 2018 και την κατά το δυνατόν ενσωμάτωση των προτάσεών μας στο πρόγραμμα του κόμματός σας, εφόσον υπάρξουν συγκλίσεις. Προκειμένου δε να είστε προετοιμασμένος για τα προς συζήτηση θέματα, τα παραθέτουμε συνοπτικά στη συνέχεια. 

1) Ζητάμε την εναρμόνιση του ποσοστού αναπηρίας, ήτοι 80% και άνω, για όλες τις θετικές διακρίσεις που απολάβουν τα άτομα με βαριά αναπηρία (τυφλοί, παραπληγικοί κ.λπ.), όπως η ένταξη στο ασφαλιστικό σύστημα του Ο.Γ.Α. που απαιτεί τυφλότητα 100% προκειμένου να παρέχει ευνοϊκές ρυθμίσεις στα άτομα με βαριά αναπηρία, φοροαπαλλαγές μισθών και συντάξεων, απαλλαγή από εισφορά αλληλεγγύης, αφορολόγητο αυτοκίνητο κ.λπ. Είναι άμεση και επιβεβλημένη ανάγκη, πρωτοστατούντος του Υπουργείου Εργασίας, το οποίο συμπεριλαμβάνει θέματα κοινωνικής αλληλεγγύης, σε συνεργασία και με το Υπουργείο Οικονομικών, να ψηφιστεί νομοθετική διάταξη η οποία θα ορίζει ότι οποιαδήποτε θετική διάκριση για τους βαριά αναπήρους θα ισχύει σε κάθε περίπτωση που ο δικαιούχος έχει ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω, καταργουμένης κάθε άλλης διάταξης που ορίζει π.χ. χορήγηση αφορολόγητου αυτοκινήτου μόνο στους κατόχους ποσοστού αναπηρίας 100% αποκλειστικά ή απαλλαγή από παρακράτηση εισφοράς αλληλεγγύης για τυφλούς με ποσοστό αναπηρίας 95% και άνω. Όλη αυτή η πολυνομία δημιουργεί πλείστα γραφειοκρατικά προβλήματα, απαιτεί ο ανάπηρος να εξετάζεται ξανά και ξανά από επιτροπές ΚΕ.Π.Α., προκειμένου να του απονέμεται κατά περίπτωση το απαιτούμενο από το νόμο ποσοστό 80, 95 ή 100%, ενώ πρόκειται για τον ίδιο ανάπηρο με ένα συγκεκριμένο ποσοστό αναπηρίας, το οποίο τον τοποθετεί αυτόματα σε μια και μόνη κατηγορία, αυτή της βαριάς αναπηρίας. 

2) Ζητάμε τη μη εφαρμογή της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ ως προς τη θέσπιση περιουσιακών και οικονομικών κριτηρίων για τη χορήγηση του επιδόματος τυφλότητας που χορηγείται προκειμένου να καλύψει τις πρόσθετες ανάγκες που απορρέουν από την αναπηρία, μια που δεν μπορούν να ισχύσουν εργαλεία και κριτήρια που χρησιμοποιούνται σε κράτη τα οποία παρέχουν ίσα δικαιώματα στην πρόσβαση, στην παιδεία, στην υγεία, την πληροφορία και γενικά την ποιότητα ζωής σε όλους τους πολίτες, με ή χωρίς αναπηρία, σε μια χώρα σαν την Ελλάδα, που κατά γενική ομολογία διέρχεται ανθρωπιστική κρίση και δεν είναι σε θέση να εξασφαλίσει στους πολίτες της με αναπηρία όλα τα παραπάνω.

3) Έχουμε τονίσει επανειλημμένα ότι τα επιδόματα έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά για την κάλυψη των αναγκών που πηγάζουν από την αναπηρία, λαμβάνοντας υπόψη και την ανυπαρξία κρατικών δομών, και ως εκ τούτου πρέπει να εξαιρούνται από τον υπολογισμό των εισοδηματικών κριτηρίων για όλες τις ευεργετικές ρυθμίσεις που αφορούν σε άτομα με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις, όπως άλλωστε δεν υπολογίζονται και για το ΚΕΑ. Ως εκ τούτου, επιβάλλεται με νομοθετική ρύθμιση να εξαιρεθούν τα αναπηρικά επιδόματα από την υποχρέωση αναγραφής ως εισόδημα, έστω και αφορολόγητο, δεδομένου ότι δεν αρκεί να είναι αφορολόγητα. Η χορήγησή τους για την κάλυψη των πρόσθετων αναγκών που επιφέρει η αναπηρία δεν πρέπει να αποκλείει τα άτομα με αναπηρία από άλλα ευεργετήματα που δικαιούνται, λόγω υπέρβασης εισοδήματος, όπως η εγγραφή παιδιών σε παιδικούς σταθμούς, οι μετεγγραφές φοιτητών, η λήψη κοινωνικού μερίσματος, η απαλλαγή από ΕΝ.Φ.Ι.Α. βάσει εισοδηματικών κριτηρίων κ.λπ.

4) Η ανεργία στο χώρο των τυφλών, η οποία ως γνωστόν πάντοτε είναι πολύ υψηλή και η οποία στην περίοδο των Μνημονίων βρίσκεται σε δυσθεώρητα ύψη λόγω μη προκήρυξης θέσεων με τις διατάξεις του προστατευτικού Ν.2643/98, δυστυχώς έχει μία κατά βάση διέξοδο, ήτοι την τοποθέτηση των συναδέλφων σε θέσεις τηλεφωνητή. Απαιτείται η πιστή τήρηση του Ν.2643/98 ως προς την κατ’ έτος δημοσίευση της Ειδικής Προκήρυξης για την επαγγελματική αποκατάσταση τυφλών τηλεφωνητών, και θέση άμεσης προτεραιότητας στη ριζική τροποποίησή του για την ουσιαστική επαγγελματική αποκατάστασή τους.

5) Ο ΕΝ.Φ.Ι.Α. είναι ένας νόμος άδικος, που μας επιβλήθηκε, ο οποίος όμως απαιτείται να καταργηθεί γιατί πλήττει βάναυσα ιδιαίτερα τα χαμηλά κοινωνικο-οικονομικά στρώματα και τους μικροϊδιοκτήτες. Ζητάμε επομένως να απαλλαγεί από τον ΕΝ.Φ.Ι.Α. η πρώτη κατοικία, η οποία ανήκει κατά πλήρη ή ψιλή κυριότητα ή επικαρπία σε τυφλό, χωρίς άλλες προϋποθέσεις.

6) Θεωρούμε αυτονόητη τη διατήρηση του αφορολόγητου σε μισθούς, συντάξεις και πάγιες αντιμισθίες. Επιπλέον, ζητάμε τη θέσπιση φοροαπαλλαγής, και συγκεκριμένα για εισόδημα έως 30.000 ευρώ, για τους ελάχιστους τυφλούς ελεύθερους επαγγελματίες που προσπαθούν να ανοίξουν νέους δρόμους πέρα από την πεπατημένη σε ένα ιδιαίτερα σκληρό και ανταγωνιστικό περιβάλλον.

7) Οι τυφλοί και τα άτομα με προβλήματα όρασης κατά τη μαύρη 8ετία των Μνημονίων έχουν υποστεί, όπως και οι λοιποί συνταξιούχοι, δυσβάσταχτες περικοπές στις συντάξεις τους και ως εκ τούτου επιβάλλεται: 

α) να εξαιρεθούν από τη μείωση της προσωπικής διαφοράς, η οποία θα αρχίσει να ισχύει από 01/01/2019, λόγω του επανυπολογισμού των συντάξεων και

β) να υλοποιηθεί άμεσα για τους τυφλούς και τα άτομα με προβλήματα όρασης η απόφαση του ΣτΕ που έκρινε ως αντισυνταγματικές τις μειώσεις στις συντάξεις με τα δύο πρώτα Μνημόνια, δεδομένου ότι η αδικία αυτή αφορά μόνο τους τυφλούς του ιδιωτικού τομέα, συμπεριλαμβανομένων και των συνταξιούχων του ΟΓΑ, μια που οι συνάδελφοι του δημοσίου και μόνο, κατά ανεξήγητο τρόπο αλλά ορθώς, εξαιρέθηκαν από τις περικοπές των συντάξεων του Ν. 4111/2013, όπως και οι παραπληγικοί με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, καθώς και να επανέλθουν οι επικουρικές συντάξεις όλων των τυφλών συνταξιούχων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα στα προ των περικοπών επίπεδα.

8) Ζητάμε την επαναφορά των μισθών των 150 περίπου εναπομεινάντων τυφλών εργαζομένων στο δημόσιο, ευρύτερο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα στα επίπεδα Δεκεμβρίου 2009, άλλως επικουρικά την επαναφορά μέρους των απολεσθέντων σε ποσοστό 50%. 

9) Επιβάλλεται να ψηφιστεί νομοθετική διάταξη προκειμένου να μη συμπεριλαμβάνεται το επίδομα απολύτου αναπηρίας για τον υπολογισμό του ανώτατου ατομικού ορίου σύνταξης, όπως αυτό ορίζεται με το αρ.13 του Ν.4387/2016. Με την υπ’ αριθμ. Φ.80000/οικ.48653/1865 ερμηνευτική εγκύκλιο προβλέπεται η μη συμπερίληψη των πάσης φύσεως προνοιακών επιδομάτων, καθώς και του επιδόματος απολύτου αναπηρίας, στο ανώτατο ύψος του επιτρεπόμενου ποσού είσπραξης πολλαπλών συντάξεων των τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ, ενώ -σε αντίθεση με τα συμπεφωνημένα με τον πρώην Υπουργό Εργασίας κύριο Κατρούγκαλο, αλλά και σύμφωνα με την κοινή λογική- τα προαναφερθέντα επιδόματα συμπεριλαμβάνονται, ως μη όφειλαν, για τον υπολογισμό του ανώτατου ατομικού ορίου σύνταξης, όπως αυτό ορίζεται από το αρ.13 του Ν.4387/2016.

10) Απαιτείται να ψηφιστεί άμεσα διάταξη νόμου που θα προβλέπει, αφενός μεν τη συνέχιση της χορήγησης σύνταξης στα τυφλά τέκνα ασφαλισμένων ή συνταξιούχων αγροτών από το 18ο έτος της ηλικίας τους και μετά, όπως ίσχυε έως την 31/12/2017, και αφετέρου το μηχανισμό χορήγησης των συντάξεων αυτών και δη στο αυτό ύψος με το σημερινό για λόγους ισονομίας και ισοπολιτείας, δεδομένου ότι τα παραπάνω καταργήθηκαν με διάταξη τoυ άρθρου 99 του νόμου 4387/2016.

11) Ζητάμε απομείωση του ύψους του κεφαλαίου των στεγαστικών δανείων των τυφλών και των ατόμων με προβλήματα όρασης με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω, ίση με το ύψος του απολεσθέντος εισοδήματος από την ημερομηνία λήψης του δανείου.

12) Επιβάλλεται να στηριχθεί η Ειδική Εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες, να εισαχθεί ο πολύ σημαντικός θεσμός της πρώιμης παρέμβασης (0-5 ετών), να στελεχωθούν με μόνιμο προσωπικό οι ΣΜΕΑΕ, τα ΚΕΔΔΥ και ο θεσμός της παράλληλης στήριξης, ο οποίος θα καλύπτει όλο το ωράριο από την πρώτη έως την τελευταία ημέρα του σχολικού έτους, και να χορηγηθεί άμεσα ο απαιτούμενος τεχνολογικός εξοπλισμός σε τυφλούς μαθητές και φοιτητές.

13) Ζητάμε τη μη περικοπή του ΕΦΑΠΑΞ στους τυφλούς δικαιούχους του δημόσιου, ευρύτερου δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

Με την ελπίδα ότι τη φορά αυτή θα ανταποκριθείτε θετικά στο αίτημά μας, σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων.


Με εκτίμηση

Για το Γενικό Συμβούλιο της Ε.Ο.Τ.

Ο Πρόεδρος
Νικόλαος Γιαλλούρης

Η Γενική Γραμματέας
Παρασκευή Τσαβαλιά