Creativity

Innovation

Originality

Imagination

 

Salient

Salient is an excellent design with a fresh approach for the ever-changing Web. Integrated with Gantry 5, it is infinitely customizable, incredibly powerful, and remarkably simple.

Download
Διδακτορική διατριβή τής Άννας Κουλικούρδη με θέμα «Πληροφοριακή Συμπεριφορά των Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ) και οι Υποστηρικτικές Τεχνολογίες σε Περιβάλλον Βιβλιοθηκών». Δέκατο πέμπτο μέρος (Κεφάλαιο τέταρτο: Πληροφοριακή Συμπεριφορά των ΑμεΑ - Άτομα με Σύνδρομο Ελλειμματικής Προσοχής ‐ Υπερκινητικότητας).
Άτομα με Σύνδρομο Ελλειμματικής Προσοχής ‐ Υπερκινητικότητας
Στην ομάδα των ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες εντάσσεται και μια υπο‐ομάδα, τα άτομα με προβλήματα διάσπασης της προσοχής και σωματική υπερδραστηριότητα, το αποκαλούμενο Σύνδρομο Ελλειμματικής Προσοχής‐Υπερκινητικότητας (ΣΕΠ/Υ), τα οποία αποτελούν το αντικείμενο του παρόντος κεφαλαίου.
• Γενικά
• Σχέση των Ατόμων με ΣΕΠ/Υ & των Βιβλιοθηκών
• On‐line Τεχνολογίες
Γενικά
Στην ομάδα των ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες εντάσσεται και μια υπο‐ομάδα, τα άτομα με προβλήματα διάσπασης της προσοχής (Attention Deficit Dirsorder‐ADD) και σωματική υπερδραστηριότητα, το αποκαλούμενο ΣΕΠ/Υ. Στο σημείο αυτό γίνεται ξεχωριστή αναφορά στην πληροφοριακή συμπεριφορά τους για να παρουσιαστούν μεμονωμένα οι ιδιαιτερότητες που παρουσιάζουν.
Αρχικά, πρέπει να σημειωθεί πως δεν υπάρχει ένα σύνδρομο ΣΕΠ/Υ αλλά πολλά, που με τον καιρό αλλάζουν παράλογα και απρόσμενα. Το ΣΕΠ/Υ σπάνια εμφανίζεται μόνο του, συνήθως συνοδεύεται και από άλλα προβλήματα (π.χ. μαθησιακές ή γλωσσικές δυσκολίες).

Σχέση των Ατόμων με ΣΕΠ/Υ & των Βιβλιοθηκών
Οι μαθητές με ΣΕΠ/Υ έχουν ανάγκη από δομή και οργάνωση στη βιβλιοθήκη διότι το περιβάλλον πρέπει να δομεί εξωτερικά αυτό που εκείνοι δεν μπορούν να δομήσουν εσωτερικά από μόνοι τους. Όταν βρεθούν στο χώρο μιας βιβλιοθήκης είναι πολύ πιθανό τα παιδιά αυτά να είναι ανήσυχα και υπερκινητικά, να στριφογυρίζουν νευρικά μιας και δεν μπορούν να μείνουν για πολύ στο ίδιο μέρος, να μιλούν ασταμάτητα και να διακόπτουν τους άλλους όταν μιλούν. Παρουσιάζουν δυσκολίες στην ανάγνωση και στην απορρόφηση νέων πληροφοριών διότι αποσπάται εύκολα η προσοχή τους και μένουν πίσω στις σχολικές εργασίες αφού δύσκολα μπορούν να ολοκληρώσουν κάποια. Γι΄ αυτό ο βιβλιοθηκονόμος, όταν τους μιλά ή τους εξηγεί, πρέπει να χρησιμοποιεί απλές, ξεκάθαρες και άμεσες οδηγίες, αποφεύγοντας τις μεγάλες και πολύπλοκες εντολές για να μην τους μπερδεύει περισσότερο.
Η ομάδα αυτή χρηστών χρειάζεται ειδική βοήθεια για να μπορέσει να νιώσει ευχαρίστηση μέσα στη βιβλιοθήκη και όχι αποτυχία, φόβο ή ανία. Χρειάζεται συχνές υπενθυμίσεις, επανάληψη, κατεύθυνση, όρια και δομή. Τα άτομα αυτά έχουν ανάγκη να ακούν τα ίδια πράγματα πάνω από μια φορά. Καλό θα είναι το παιδί με ΣΕΠ/Υ να κάθεται κοντά στο σημείο που βρίσκεται ο βιβλιοθηκονόμος το μεγαλύτερο μέρος της ώρας, ώστε να μειώνει την έντονη κινητικότητα, που τόσο το ταλαιπωρεί. Μια ματιά του βιβλιοθηκονόμου μπορεί να επαναφέρει ένα παιδί από την ονειροπόληση ή να το καθησυχάσει με σιωπηλό τρόπο.
Ο κανονισμός της βιβλιοθήκης πρέπει να είναι αναρτημένος σε ευδιάκριτο μέρος ώστε να είναι ευανάγνωστος. Επίσης, καλό θα είναι ο βιβλιοθηκονόμος να μην τους δίνει μεγάλα σε όγκο βιβλία διότι αποθαρρύνουν και “πνίγουν” το παιδί με αποτέλεσμα να οπισθοχωρεί φοβισμένο πως δεν θα τα καταφέρει. Αυτά τα παιδιά ζουν μέσα σε ένα περιβάλλον τόσης αποτυχίας, που χρειάζονται τη μεγαλύτερη δυνατή θετική αντιμετώπιση. Γι’ αυτό το προσωπικό πρέπει να χρησιμοποιεί εύκολο λεξιλόγιο, να χρωματίζει τις λέξεις που χρησιμοποιεί, να διηγείται μεγαλόφωνα ιστορίες και ό,τι άλλο μπορεί για να κρατήσει την προσοχή τους.
On‐line Τεχνολογίες
Ως προς τις on‐line τεχνολογίες, τα άτομα με δυσλειτουργίες συγκέντρωσης της προσοχής συναντούν τις ίδιες δυσκολίες με τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες.