Creativity

Innovation

Originality

Imagination

 

Salient

Salient is an excellent design with a fresh approach for the ever-changing Web. Integrated with Gantry 5, it is infinitely customizable, incredibly powerful, and remarkably simple.

Download

Διπλωματική εργασία τής Μαρίας Στεργίου με θέμα «Η Πρόσβαση των Ατόμων με Προβλήματα Όρασης σε Χώρους Πολιτισμικού Ενδιαφέροντος: Κοινωνικές & Εκπαιδευτικές Διαστάσεις». Εικοστό μέρος (Βιβλιογραφία).

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Αζίζι – Καλατζή, Α., Ζώνιου- Σιδέρη, Α. και Βλάχου, Α. (1996). Στερεότυπα και Προκαταλήψεις: Δημιουργία και Αντιμετώπιση, Αθήνα: Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Γενική Γραμματεία Λαϊκής Επιμόρφωσης

Αντζουλάτου-Ρετσίλα Ε., Μουσειακά εκπαιδευτικά προγράμματα για άτομα με ειδικές ανάγκες: Διαπιστώσεις, επισημάνσεις. Στο Βελιώτη-Γεωργοπούλου Μ., Τουντασάκη Ε. (επιμ.), Μουσεία και άτομα με ειδικές ανάγκες: εμπειρίες και προοπτικές, (σελ 81-87). Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών :Κέντρο Κοινωνικής Πολιτικής, Υπουργείο Πολιτισμού: Διεύθυνση Λαϊκού Πολιτισμού, Αθήνα: Gutenberg

Αντζουλάτου – Ρετσίλα Ε. (2005). Πολιτιστικά και Μουσειολογικά Σύμμεικτα, Βιβλιοθήκη Εργαστηρίου Γεωπολιτισμικών Αναλύσεων,  Αθήνα: Παπαζήση

Αντζουλάτου – Ρετσίλα Ε. (1995). Μουσειολογικοί Διαλογισμοί. Προσεγγίσεις Εφαρμογές, Μουσικοφιλολογικός Σύλλογος Άρτης «Ο ΣΚΟΥΦΑΣ», Αθήνα & Άρτα

Αργυρόπουλος, Β. (2010).  Το ζήτημα της πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία στο μουσειακό χώρο. Στο Μ. Βέμη & Ε. Νάκου (Επιμ.), Μουσεία και Εκπαίδευση (σσ. 309-317). Αθήνα: Νήσος.

Βάμβουκας, Μ. Ι. (1991). Εισαγωγή στην ψυχοπαιδαγωγική έρευνα και      μεθοδολογία, Αθήνα: Γρηγόρης Μ.Π.

Βαρδακαστάνης, Ι. (2004). Η δικαιωματική προσέγγιση της αναπηρίας: από τον πατερναλισμό στην ισότιμη συμμετοχή των ατόμων με αναπηρία στην κοινωνική, οικονομική, πολιτική και πολιτιστική ζωή. Στο Τσιτούρη Α. Πρόσβαση ατόμων με αναπηρίες σε χώρους πολιτισμού και αθλητισμού, Πρακτικά συνεδρίου, Θεσσαλονίκη 30 Οκτωβρίου-1 Νοεμβρίου 2003, ΤΠΠΟ, Αθήνα

Βελιώτη Μ-Γεωργοπούλου και Τουντασάκη Ει. (επιμ.), (1997). Μουσεία και άτομα με ειδικές ανάγκες - Εμπειρίες και προοπτικές, Κέντρο Κοινωνικής Μορφολογίας και Κοινωνικής Πολιτικής - Υπουργείο Πολιτισμού , Αθήνα: Gutenberg

Βουδούρη, Δ., (2003). Κράτος και Μουσεία. Το θεσμικό πλαίσιο των Αρχαιολογικών Μουσείων,  Αθήνα: Σάκκουλας

Γκαζή, Α. (2004). Μουσεία για τον 21ο αιώνα, Τετράδια Μουσειολογίας, 1, 3-12

Γκαζή, Α. (2009). Σε τι χρησιμεύουν τα μουσεία; : Παράθυρα στον κόσμο που ανοίγουν νέους ορίζοντες στον νου και στην καρδιά μας, ΒΗΜΑ Ιδεών, 26, σελ.30.

Δάλκος, Γ. (2000).  Σχολείο και μουσείο, Αθήνα: Καστανιώτη.

Δαουτόπουλος, Γ. (2002).  Μεθοδολογία Κοινωνικών Ερευνών, Θεσσαλονίκη: Ζυγός.

Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία. (2006). Απολογισμός Δράσης Γενικού Συμβουλίου Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία για την τριετία 2003-2004-2005, Αθήνα: ΕΣΑΜΕΑ: 28-29 

Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία «Ε.Σ.Α.μεΑ.» Μέλος Ευρωπαϊκού φόρουμ Ατόμων με Αναπηρία. (2008). Εγχειρίδιο: Σχεδιάζοντας πολιτική σε θέματα αναπηρίας, Αθήνα: Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων

Ζώνιου- Σιδέρη, Α. (2009). Οι ανάπηροι & η εκπαίδευσή τους: Mια ψυχοπαιδαγωγική Προσέγγιση της Ένταξης, Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα

Εμμανουήλ, Μ., & Αυγουλάς, Β. (2011). Η ανταπόκριση του ειδικού κοινού στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για άτομα με προβλήματα όρασης της έκθεσης «Η προκολομβιανή τέχνη στο Μουσείο Μπενάκη». Μια αξιολόγηση της ζήτησης και της προσφοράς στα πολιτισμικά αγαθά. Στο Α. Μουταβελής (Επιμ.), Η ειδική αγωγή αφετηρία εξελίξεων στην επιστήμη και στην πράξη. 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ειδικής Αγωγής (Τόμος Β΄) (σσ. 397-406). Αθήνα 15-18 Απριλίου 2010. Αθήνα: Γρηγόρης

Ζαφειράκου, Α. (2000). Μουσεία και Σχολεία, Διάλογος και Συνεργασίες,Αναπαραστάσεις και Πρακτικές, Αθήνα: Τυπωθήτω 

Ιωαννίδη, Β. (2005). Μουσεία και κοινωνικά αποκλεισμένες ομάδες. Η περίπτωση ατόμων με ειδικές ανάγκες: προβληματική, δυνατότητες, εφαρμογές, Νέα Παιδεία, 114, 43-55. 

Κακούρου- Χρόνη Γ.(2005). Μουσείο- Σχολείο. Αντικριστές Πόρτες στη Γνώση,           Αθήνα: Πατάκη

Καλούρη- Αντωνοπούλου Ρ. (1998). Το Μουσείο μέσο Τέχνης και Αγωγής, Αθήνα:Καστανιώτη 

Κουρουμπλής, Π. Ε. (2000). Το δικαίωμα στη διαφορά. Οι επιδράσεις των κοινωνικών προκαταλήψεων και των θεσμικών παρεμβάσεων στη ζωή των ατόμων με ειδικές ανάγκες, Διεπιστημονική ανάλυση με έμφαση στην ιστορική προσέγγιση,Αθήνα: Σάκκουλας

Κουτάντος, Δ.  (2005). Η εκπαίδευση παιδιών και νέων με Μειωμένη Όραση, Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα 

Κυριαζή, Ν.(2001). Η κοινωνιολογική έρευνα: κριτική επισκόπηση των μεθόδων και των τεχνικών, Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα

Κυριαζή, Ν.(2002), Η Κοινωνιολογική Έρευνα, Αθήνα: Eλληνικά Γράμματα

Κουτάντος, Δ.(2005). Η εκπαίδευση παιδιών & Νέων με μειωμένη όραση, Παγκρήτιος Σύλλογος Γονέων & Φίλων Παιδιών Τυφλών ή με μειωμένη όραση, Αθήνα:  Ελληνικά Γράμματα

Λαμδα- Υφαντή, Α. (2000). Σύγχρονη εκπαίδευση, Σχολείο και Νέες Κοινωνικές Ανισότητες – Κοινωνικοφιλοσοφική Θεώρηση της Παιδείας- Παιδική Λογοτεχνία- Η/Υ- Φυσική, Εκπαιδευτικές Αλλαγές και Βελτιώση του σχολείου, τευχ. 113.

Λιοδάκης, Β.Δ. (2000).  Εκπαιδευτικά Προγράμματα για Τυφλούς, Αθήνα: Διάδραση

Μπενάκη – Πολυδώρου Ι., Πρόσβαση ατόμων με ειδικές ανάγκες στην Τέχνη.Το Μουσείο Αφής του Φάρου Τυφλών Ελλάδος. Στο Βελιώτη-Γεωργοπούλου Μ. και Τουντασάκη Ε. (επιμ.), 1997, Μουσεία και άτομα με ειδικές ανάγκες: εμπειρίες και προοπτικές, Πρακτικά ημερίδας, Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 27 Μαΐου 1993, Κέντρο Κοινωνικής Πολιτικής, ΤΠΠΟ διεύθυνση Λαϊκού Πολιτισμού, Αθήνα, Gutenberg

Μπόλου, Μ. & Γκούβερης, Β. (2000). Νέοι ορίζοντες για τα παιδιά με προβλήματα όρασης. Οδηγός Πρώιμης παρέμβασης. Θεσσαλονίκη.

Μιχαηλίδης, Θ.Κ. (2009). Συνεκπαίδευση και αναπηρία, Θεωρητική και εμπειρική κοινωνιοψυχολογική προσέγγιση. Αθήνα: Παπασωτηρίου.

Νάκου, Ε. (2001). Μουσείο: εμείς, τα πράγματα και ο πολιτισμός: από τη σκοπιά της θεωρίας του υλικού πολιτισμού, της μουσειολογίας και της μουσειοπαιδαγωγικής. Αθήνα: Νήσος

Παπαδόπουλος, Σ., Κ. (2005). Τύφλωση & Ανάγνωση, Θεσσαλονίκη: Zήτη

Πολυχρονίου, Ι. (2004), Αυτόνομη διακίνηση ατόμων με ειδικές ανάγκες στα μουσεί. Στο Βελιώτη-Γεωργοπούλου, Μ., Τουντασάκη, Ε., Μουσεία και Άτομα με Ειδικές Ανάγκες. Εμπειρίες και Προοπτικές, Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών: Κέντρο Κοινωνικής Μορφολογίας και Κοινωνικής Πολιτικής. Υπουργείο Πολιτισμού: Διεύθυνση Λαϊκού Πολιτισμού, Αθήνα: Gutenberg.

Παπαϊωάννου, Σ. Μ. (1990). Επαγγελματική εκπαίδευση και προσανατολισμός:           Αναφορά σε άτομα με ειδικές ανάγκες. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη. 

Πυργιωτάκης, Ε., Ι. (2009),  Εισαγωγή στην Παιδαγωγική Επιστήμη, Αθήνα: Eλληνικά Γράμματα.

Παπάνης, Ε.,Γιαβρίµης, Π., Βίκη, Α. (2007). Ειδική Αγωγή, Επαγγελµατικός Προσανατολισµός Ατόµων µε Αναπηρία και Αποσυλοποίηση. Ίδρυµα Κοινωνικής Πρόνοιας Αγιάσου – Λέσβου «Η Θεοµήτωρ», Μυτιλήνη.

Στάθης, Θ. (1995). Θέματα Ειδικής Αγωγής,  Αθήνα: Έλλην 

Σαλή, Τ. (2006). Μουσειολογία 2, Βασικές Αρχές Έκθεσης Μουσειακών Συλλογών, Αθήνα: Mεταίχμιο

Σπανδάγου, Η., Σιδέρη- Ζώνιου Α. (2004). Εκπαίδευση & Τύφλωση, σύγχρονες τάσεις & προοπτικές, Αθηνά : Ελληνικά Γράμματα

Συμεωνίδου, Σ., & Φτιάνκα, Ε. (2012). Εκπαίδευση για την ένταξη: Aπό την έρευνα στην Πράξη, Αθήνα: Πεδίο

Τζαναβάρα Αντ.(2006). Οπτικοακουστικά μέσα σε μουσεία στην υπηρεσία των ΑμεΑ, Τα Οπτικοακουστικά μέσα ως πολιτιστική κληρονομιά και η χρήση τους στα Μουσεία, 3ο ΔιεθνέςΣυνέδριο Μουσειολογίας Πανεπιστημίου Αιγαίου & Ετήσια Συνάντηση ICOM – AVICOM, Μυτιλήνη

Τζάνη Μ. (2000). Σημειώσεις Μεθοδολογίας έρευνας κοινωνικών επιστημών.

Τάφα, Ε. (1997). Συνεκπαίδευση Παιδιών με και χωρίς Προβλήματα Μάθησης & Συμπεριφοράς, Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα

Τσουρβάκας, Γ. (1997). Ποιοτική Έρευνα, οι εφαρμογές της στη μελέτη των μέσων μαζικής επικοινωνίας, Αθήνα: Όμιλος Συγγραφέων Καθηγητών

Φίλιας, Β. (2004). Εισαγωγή στη μεθοδολογία και τις τεχνικές των κοινωνικών ερευνών, Αθήνα: Gutenberg

Χατζημανώλη,  Δ.(2006).  Μουσείο  και  εκπαίδευση.  Σχεδιασμός  εκπαιδευτικού  και μουσειακού προγράμματος. Ανοιχτό Σχολείο, 99, 5‐11.  

Χριστοφή, Μ. (2013). Προσβασιμότητα κι αναπηρία, Αθήνα: Eθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία

Χιουρέα Ρ. (1998), Εισαγωγή στην εκπαίδευση των τυφλών, Αθήνα: Aθήνα 

Χρυσουλάκη, Σ., (1997). Η Προσαρμογή των Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του ΚΕΠ του ΥΠΠΟ για Παιδιά με Ειδικές Ανάγκες. Στο Βελιώτη-Γεωργοπούλου &Τουντασάκη, Ε., (επιμ.). Μουσεία και Άτομα με Ειδικές Ανάγκες, Εμπειρίες και Προοπτικές, Πρακτικά Ημερίδας, Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 27 Μαΐου 1993, Αθήνα: Gutenberg,

Ψαράκη- Μπελεσιώτη Ν.,(2012). Εκπαίδευση- Μουσείο.  Εικαστική Παιδεία, Ένωση καθηγητών καλλιτεχνικών μαθημάτων μέσης εκπαίδευσης 

Argyropoulos,  V., & Kanari, C.  (2015). Re-imagining the museum through “touch”: reflections of individuals with  visual disability on their experience of museum-visiting in Greece. European Journal on Disability Research, 9(2), 130-143.

Argyropoulos, V.,  Nikolaraizi, M., Chamonikolaou, S., &  Kanari, C. (2016). Museums and people with visual disability: an exploration and implementation through an Erasmus+ project. Proceedings of EDULEARN16 Conference (pp. 4509-4516). Barcelona, Spain.

Argyropoulos, V., Nikolaraizi, M., Kanari, C., & Chamonikolaou, S. (2016). Education and access of students with visual disabilities to culture: re-defining the role of museums.   Proceedings of  END 2016. International Conference on Education and  New  Developments (pp. 374-378), M. Carmo  (Ed.). Ljubljana, Slovenia.

Bell, J. (1997). Μεθοδολογικός σχεδιασμός παιδαγωγικής και κοινωνικής έρευνας, Οδηγός για Φοιτητές και Υποψήφιους Διδάκτορες, Αθήνα: Gutenberg

Cohen, L., Manion, L., Morrison, K. (2008). Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας, Αθήνα: Μεταίχμιο 

Cronk M. (1983), Blindness and the museum experience , Ontario Museum quarterly, Toronto, vol.12

Desvallées, A., Mairesse,   F. (επιμ.),  (2014). Βασικές Έννοιες της Μουσειολογίας. Αθήνα: ICOM – Ελληνικό Τμήμα 

HELIOS II. (1996). Transition through the Different Levels of Education Brussels: European Commission

Hall J. (1997). Social Development and Special Education: The Right to Full Inclusion andan Honest Statement. London: Kingsley

Hooper-Greenhill E. (1996), The Educational role of the Museum, London and New York: Routledge

Kanari, H., & Argyropoulos, V. (2014). Museum Educational Programs for Children with Visual Disabilities. The International Journal of the Inclusive Museum, 6(3), 13-26.

Mason H., McCall, S. (2009). Παιδιά & Νέοι με Προβλήματα Όρασης: H πρόσβαση στην εκπαίδευση, (μτφ) Ακριβή Λαζαράτου, (επιμ.) Αθηνά- Ζώνιου Σιδέρη & Ευδοξία Ντεροπούλου- Ντέρου, Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα

Mason, J. (2003). Η διεξαγωγή της ποιοτικής έρευνας. Κυριαζή, Ν. (επιστημονική         επιμέλεια). Δημητριάδου, Ε. (μτφ.). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

Shakespeare,T. Watson, N. (2002). The social model of disability: an outdated ideology?, Research in Social Science and Disability

Warren, H. D. (2005). Τύφλωση & Παιδί, (μτφ.), Νίκος Παπαδάκης & Μαρτίνα Κόφφα, (επιμ.) Αθηνά Ζώνιου- Σιδέρη, Παναγιώτα Καραγιάννη, Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα

UNESCO, (1994).  The   Salamanca Statement and Framework for Action on Special Needs Education. Adopted by the: World Conference on Special Needs Education: Access and Quality. Salamanca: UNESCO


Ηλεκτρονικές- Διαδικτυακές Πηγές

«Ο εκπαιδευτικός ρόλος του μουσείου στο σύγχρονο κοινωνικό & πολιτισμικό περιβάλλον», Καλοφορίδης Βασίλειος, ανακτήθηκε από, http://e-jst.teiath.gr/issues/issue_28/Kaloforidis_28.pdf

«Ο εκπαιδευτικός & κοινωνικός ρόλος του μουσείου»,Ζαμπέλ Μουρατιάν ανακτήθηκε από, http://erdic.unipi.gr/europestarts/wpcontent/uploads/2014/05/MOYRATIAN.pdf

«Ερωτήματα ενδιαφερομένων σχετικά με την προσβασιμότητα ατόμων με αναπηρία», ανακτήθηκε από, http://epan2.antagonistikotita.gr/uploads

The European Consept for Accessibility 2003, ανακτήθηκε από   http://www.accessibletourism.org/?i=enat.en.reports.416

«Οικουμενική Διακύρηξη για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα», ανακτήθηκε από, http://www.ohchr.org/EN/UDHR/Documents/UDHR_Translations/grk.pdf

«Καταστατικό του Διεθνούς Δικαστηρίου», ανακτήθηκε από http://www.unric.org/el/index.php?option=com_content&view=article&id=14

«Disability studies quartenly, Museum Experience & Blindness», ανακτήθηκε από, http://dsq-sds.org/article/view/3751/3252" target="_new">http://dsq-sds.org/article/view/3751/3252

«Disability studies quartenly, Α visually impaired Museologist’s Perspective on inclusivity», ανακτήθηκε από, http://dsq-sds.org/article/view/3756/3290%20%CF%84%CE%B7%CE%BD%2015/10/2014" target="_new">http://dsq-sds.org/article/view/3756/3290%20%CF%84%CE%B7%CE%BD%2015/10/2014

«Council Resolution of 6 May 2003, (2003/C 134/05), on accessibility of cultural infrastructure and cultural activities for people with disabilities». Επίσημη Εϕημερίδα αριθ. C 134», ανακτήθηκε από http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32003G0607(02)&from=GA

Council of Europe Recommendation R(92)6, chapter VIII, section 8,5, (1992) www.coe.int

Council Decision of 3 December 2001 on the European Year of People with Disabilities 2003 Επίσημη Εϕημερίδα (http://eurlex.europa.eu/legalcontent/EN/TXT/?uri=CELEX:32001D0903

«Ίσες ευκαιρίες για τα άτομα με αναπηρίες: ένα ευρωπαικό σχέδιο δράσης», ανακτήθηκε από, http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/PDF/?uri=CELEX:52003DC0650&from=EN

Cachia, A., (2013) «Talking Blind: Disability, Access, and the Discursive Turn», Disability Studies Quarterly, ανακτήθηκε από http://dsq-sds.org/article/view/3758/3281" target="_new">http://dsq-sds.org/article/view/3758/3281 

«Βουλή των Ελλήνων, Ελληνικό Σύνταγμα», ανακτήθηκε από, http://www.hellenicparliament.gr/Vouli-ton-Ellinon/To-Politevma/Syntagma/article-25/

«Η Προσβασιμότητα: ένα νέο δικαίωμα  στο διεθνές νομικό πλαίσιο προστασίας των Ατόμων με Αναπηρία», ανακτήθηκε από http://www.naskouperraki.gr

«Βασικό νομοθετικό πλαίσιο και προδιαγραφές για την προσβασιμότητα ΑμεΑ», ανακτήθηκε από, http://library.tee.gr/digital/kma/kma_m1533/kma_m1533_polyhroniou.pdf

«Οπτική Οξύτητα: είναι ακριβής ο τρόπος αξιολόγησης της στην κλινική πράξη;»  ανακτήθηκε από, http://www.ivo.gr/files/items/3/329/ophthalmologika_xronika_visual_acuity(09).pdf

«Απτική Ξενάγηση στο Βυζαντινό Μουσείο Θεσσαλονίκης», ανακτήθηκε από, http://www.mbp.gr/el/news

«Απτικές Διαδρομές στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θηβών», ανακτήθηκε από, http://www.thebest.gr/news/index/viewStory/399595

«Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών», ανακτήθηκε από, http://www.eoty.gr/main/index.asp

«Η πρόσβαση & εξυπηρέτηση εξυπηρέτηση των ΑμεA σε μουσεία, πολιτιστικούς χώρους και μνημεία της Ελλάδας -“αρχιτέκτονες”»,Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην Περιοδική Έκδοση "αρχιτέκτονες", τεύχος 09, Φεβρουάριος 2014, ανακτήθηκε από http://www.sadas-pea.gr/i-prosvasi-ke-exipiretisi-ton-amea-se-mousia-politistikous-chorous-ke-mnimia-tis-elladas-architektones/

«The jobs that blind and partially sighted people do», Alex Saunders, ανακτήθηκε από, http://www.rnib.org.uk/knowledge-and-research-hub-research-reports-employment-research/jobs-blind-partially-sighted

«what jobs can blind people do?» ανακτήθηκε από, https://help.rnib.org.uk/help/employment-work/finding-work/types-work

«Careers for Blind and Visually Impaired Individuals», ανακτήθηκε από, http://www.afb.org/info/living-with-vision-loss/for-job-seekers/for-family-and-friends/careers-for-blind-and-visually-impaired-individuals/1235

«Developing Social Skills in Students Who Are Blind», ανακτήθηκε από, http://www.perkins.org/stories/blog/developing-social-skills-in-students-who-are-blind

«Primary Schools’ Preparedness To Integrate Visually Impaired Learners Into Inclusive Education In Bomet County, Kenya», ανακτήθηκε από http://www.ijiras.com/2016/Vol_3-Issue_8/paper_64.pdf

«Ενταξιακές δομές τυφλών παιδιων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση της Κύπρου» ανακτήθηκε από, http://ir.lib.uth.gr/bitstream/handle/11615/13708/P0013708.pdf?sequence=1&isAllowed=y

«Visual impairment and blindness», ανακτήθηκε από, http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs282/en/

«Αισθητηριακές Αναπηρίες Όρασης», ανακτήθηκε από, http://keddyxanthis.gr/?p=406" target="_new">http://keddyxanthis.gr/?p=406

«Εκπαίδευση & Άτομα με Προβλήματα Όρασης», Τσιναρέλης Γεώργιος, ανακτήθηκε από,  http://repository.edulll.gr/edulll/retrieve/3679/1084.pdf

«Η Κοινωνική Κατασκευή της Αναπηρίας» Αγγελικής Βοζίκη, ανακτήθηκε από http://www.specialeducation.gr/files4users/files/pdf/A_Voziki_disability.pdf

«Fundamental Principles of Disability» ανακτήθηκε από http://disability-studies.leeds.ac.uk/files/library/UPIAS-fundamental-principles.pdf

«Universal Declaration of Human Rights», ανακτήθηκε από http://www.ohchr.org/EN/UDHR/Pages/Language.aspx?LangID=grk

«The individual and social model of disability» Michael Oliver, ανακτήθηκε από, http://www.leeds.ac.uk/disability-studies/archiveuk/Oliver/in%20soc%20dis.pdf

«Καινοτόμο σύστημα ανάγλυφων ομιλούντων χαρτών για τυφλούς παρουσίασε το ΠΑΜΑΚ», ανακτήθηκε από http://www.avgi.gr/article/10813/7451287/kainotomo-systema-anaglyphon-omilounton-charton-gia-typhlous-parousiase-to-pamak

«Blindness: Vision 2020-The Global Initiative for the Elimination of Avoidable Blindness», World Health Organization, ανακτήθηκε από www.who.int/mediacentre/factsheets/fs213/en/

«Lang Kathleen, Art for the Blind, New York, 2001», ανακτήθηκε από, http://www.artagogo.com/commentary/artforblind/artforblind.htm

«Μουσεία Αφής ανά τον Κόσμο» ανακτήθηκε από http://www.artic.edu/visit/accessibility

https://curlabilityblog.com/2015/06/29/8-awesome-museums-touch-tours-blind-visually-impaired/" target="_new">https://curlabilityblog.com/2015/06/29/8-awesome-museums-touch-tours-blind-visually-impaired/

https://gr.pinterest.com/aphfortheblind/museum-of-the-american-printing-house-for-the-blin/

http://www.metmuseum.org/about-the-met