Creativity

Innovation

Originality

Imagination

 

Salient

Salient is an excellent design with a fresh approach for the ever-changing Web. Integrated with Gantry 5, it is infinitely customizable, incredibly powerful, and remarkably simple.

Download

Το 2008 το υπουργείο Παιδείας πέρασε τον νόμο 3699/2008 για την Ειδική Αγωγή, ο οποίος προέβλεπε, φωτογραφικά, ότι για να διοριστεί ένας εκπαιδευτικός στα σχολεία ειδικής αγωγής ήταν απαραίτητο ανάμεσα σε άλλα ένα σεμινάριο 400 ωρών. Από τη στιγμή εκείνη, με «ταχύτητα φωτός» που θα τη ζήλευε ακόμη και η πιο ευέλικτη επιχείρηση, οργανώθηκαν από διάφορους φορείς (Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Μονάδα Εφηβικής Υγείας, Β’ Παιδιατρική Κλινική, Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών κ.λπ.) δεκάδες «ταχύρρυθμα και ετήσια» σεμινάρια σε όλη τη χώρα, με υψηλότατο κόστος που κυμαινόταν από 1.700 έως 2.500 ευρώ το άτομο.

Συντάκτης: Χρήστος Κάτσικας.

Εδώ και αρκετά χρόνια διάφοροι ιδιωτικοί φορείς έχουν αναλάβει ένα «χρυσό» εμπόριο σεμιναρίων σε άνεργους πτυχιούχους και εκπαιδευτικούς που είτε αναζητούν εργασία και θέλουν να ενισχύσουν τα τυπικά εκπαιδευτικά τους προσόντα είτε έχουν εργασία και θέλουν να διεκδικήσουν μια διευθυντική θέση.

Για παράδειγμα, πριν από λίγες μέρες, η Ένωση Ελλήνων Φυσικών ανακοίνωσε ότι «μετά την επιτυχημένη για 8 συνεχόμενα χρόνια υλοποίηση, σε συνεργασία με Κρατικό Πανεπιστήμιο, του ετήσιου Επιμορφωτικού Σεμιναρίου Επιμόρφωσης, διάρκειας 400 ωρών, με τίτλο: «Διοίκηση και Διαχείριση Σχολικών Μονάδων», συνεχίζοντας τις εκπαιδευτικές/επιμορφωτικές της δραστηριότητες, επαναλαμβάνει τη διοργάνωσή του και φέτος, για 9η συνεχόμενη χρονιά, σε συνεργασία με Κρατικό Πανεπιστήμιο, στην Αθήνα (και επίσης στη Θεσσαλονίκη και στην Κοζάνη εάν συμπληρωθεί ικανός αριθμός ενδιαφερόμενων για τον σχηματισμό των τμημάτων) για το Ακαδημαϊκό Έτος 2017-18».

Στόχος του σεμιναρίου είναι «να προετοιμάσει τους εκπαιδευτικούς για την ανάληψη θέσης Στελέχους της Εκπαίδευσης, τόσο με την απόκτηση γνώσεων Διοίκησης Εκπαιδευτικών Μονάδων όσο και με τις κατάλληλες δεξιότητες για την αποτελεσματική διεκπεραίωση του έργου τους ως στελέχη της εκπαίδευσης».

Όπως τονίζει η Ένωση Φυσικών, το κόστος για κάθε επιμορφούμενο είναι 640 ευρώ και «με την επιτυχή ολοκλήρωση του Σεμιναρίου θα δοθεί Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης από το συνεργαζόμενο Κρατικό Πανεπιστήμιο».

Πέρσι η ίδια Ένωση διοργάνωσε άλλο μοριοδοτούμενο Επιμορφωτικό Σεμινάριο Εκπαιδευτών Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) που, όπως έγραφε στην πρόσκληση, «απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς μόνιμους και ωρομίσθιους, σε στελέχη της εκπαίδευσης όλων των ειδικοτήτων, ακόμη και σε φοιτητές που τους ενδιαφέρει η εκπαίδευση στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας».


Φάμπρικα σεμιναρίων

Το 2008 το υπουργείο Παιδείας πέρασε τον νόμο 3699/2008 για την Ειδική Αγωγή, ο οποίος προέβλεπε, φωτογραφικά, ότι για να διοριστεί ένας εκπαιδευτικός στα σχολεία ειδικής αγωγής ήταν απαραίτητο ανάμεσα σε άλλα ένα σεμινάριο 400 ωρών.

Από τη στιγμή εκείνη, με «ταχύτητα φωτός» που θα τη ζήλευε ακόμη και η πιο ευέλικτη επιχείρηση, οργανώθηκαν από διάφορους φορείς (Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Μονάδα Εφηβικής Υγείας, Β’ Παιδιατρική Κλινική, Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών κ.λπ.) δεκάδες «ταχύρρυθμα και ετήσια» σεμινάρια σε όλη τη χώρα, με υψηλότατο κόστος που κυμαινόταν από 1.700 έως 2.500 ευρώ το άτομο.

Εδώ και μια δεκαετία, λοιπόν, με θεσμοθετημένο τρόπο, το ΥΠΠΕΘ από τη μια έκλεινε το μάτι στα Πανεπιστήμια και σε διδάσκοντες δείχνοντάς τους τον τρόπο να «βγάλουν το ψωμί τους μόνοι τους» και να μην απαιτούν τη δημόσια χρηματοδότηση και από την άλλη έκανε ένα ακριβοπληρωμένο εμπόριο ελπίδων με ακροατήριο χιλιάδες άνεργους πτυχιούχους που γίνονταν αντικείμενο οικονομικής και προσωπικής εκμετάλλευσης στην πορεία διεκδίκησης μιας θέσης στο δημόσιο σχολείο.

Πώς καταλήξαμε να ιδιωτικοποιούνται «προσόντα» που κάποτε προσφέρονταν δωρεάν από το δημόσιο Πανεπιστήμιο ή από άλλους δημόσιους φορείς;

Πώς γίνεται η πρόσληψη στη σχολική εκπαίδευση ή η επιλογή εκπαιδευτικών για στελέχωση της εκπαίδευσης να «ξεκλειδώνει» με σεμινάρια που πρέπει να πληρωθούν ακριβά;

Σε όλη τη διάρκεια της δεκαετίας του 2010 (υπουργοί Παιδείας η Άννα Διαμαντοπούλου, ο Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, ο Ανδρέας Λοβέρδος κ.λπ.), για πρώτη φορά στην ιστορία του νέου ελληνικού κράτους, δίνεται η δυνατότητα, μέσω αυτών των προγραμμάτων, να χορηγούνται ακαδημαϊκοί τίτλοι και επαγγελματικές πιστοποιήσεις με υψηλότατο κόστος για τους συμμετέχοντες άνεργους εκπαιδευτικούς.


Η μεθόδευση

Σύμφωνα με καταγγελίες επιμορφούμενων, της ΟΛΜΕ, της ΔΟΕ, του Συλλόγου Μετεκπαιδευομένων Δασκάλων και Νηπιαγωγών του Μαρασλείου κ.λπ., στα σεμινάρια αυτά ο δημόσιος έλεγχος ήταν ανύπαρκτος, ο αριθμός των συμμετεχόντων ήταν διαρκώς αυξανόμενος, ενώ ορισμένα συρρικνώνονταν στο εξάμηνο και η επιμόρφωση στριμωχνόταν σε «αγχωμένα» Σαββατοκύριακα με 9ωρα και 10ωρα μαθήματα από πόλη σε πόλη σε όλη την Ελλάδα.

Τα θέματα των σεμιναρίων συνδέονταν σχεδόν πάντα με τα κριτήρια προσλήψεων. Ακουγόταν ότι στα διαπολιτισμικά σχολεία θα προσλαμβάνονται όσοι έχουν ανάλογη εξειδίκευση; Δημιουργούνταν σεμινάριο που παρέχει βεβαίωση για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση!

Ακουγόταν ότι για την πρόσληψη στα ειδικά σχολεία θα «μετράει» μια ανάλογη εξειδίκευση ή η νοηματική γλώσσα ή η γνώση της γραφής Braille; Οργανώνονταν ανάλογα σεμινάρια με ανάλογες βεβαιώσεις.

Το παράξενο είναι ότι οι προηγούμενες ηγεσίες του υπουργείου Παιδείας έρχονταν να επικυρώσουν κάθε φορά με νόμο την πρόσληψη εκπαιδευτικών που ανάμεσα σε άλλα θα είχαν και τη βεβαίωση παρακολούθησης ανάλογων σεμιναρίων.

Σε περίπτωση που η υπάρχουσα νομοθεσία δεν προέβλεπε τη «χρήση» ανάλογης «βεβαίωσης», τότε ξεσηκώνονταν όσοι «εξειδικεύτηκαν» στα γνωστά σεμινάρια και απαιτούσαν να μοριοδοτηθούν τα προσόντα που με τόσο κόπο και χρήμα απέκτησαν!


Η καταγγελία

Με την 1097/15-6-2017 απόφαση του υφυπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Δ. Μπαξεβανάκη συστάθηκε άμισθη επιτροπή «προκειμένου να επεξεργαστεί το πλαίσιο (προϋποθέσεις και περιεχόμενο) παιδαγωγικής επιμόρφωσης μονίμων εκπαιδευτικών ΤΕ01 και ΔΕ01».

Η επιμόρφωση αφορά τους εκπαιδευτικούς των παραπάνω κλάδων στο πλαίσιο του προαπαιτούμενου παιδαγωγικού τίτλου για τον διορισμό των παραπάνω κλάδων στην εκπαίδευση, όπως αυτό ορίζεται από τα νομοθετικά πλαίσια του 1985 και του 2008.

Η επιμόρφωση θα υλοποιηθεί «ως ετήσιο πρόγραμμα παιδαγωγικής επιμόρφωσης στην Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ) και θα οδηγεί στην απόκτηση Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας».

Ακολούθως η ΑΣΠΑΙΤΕ, σε ανακοίνωση-πρόσκληση, καλεί τους μόνιμους εκπαιδευτικούς των κλάδων ΤΕ/ΔΕ που δεν έχουν τον προαπαιτούμενο παιδαγωγικό τίτλο και έχουν συμπεριληφθεί στην εγκεκριμένη λίστα του ιδρύματος να καταθέσουν εκτός των υπόλοιπων δικαιολογητικών και το ποσό των 300 ευρώ για τη συμμετοχή τους στο Α’ εξάμηνο του ετήσιου προγράμματος επιμόρφωσης.

Η ΟΛΜΕ σε καταγγελία της επισημαίνει ότι το υπουργείο Παιδείας έχει την αποκλειστική υποχρέωση να παρέχει αυτή τη δυνατότητα της προαπαιτούμενης παιδαγωγικής επάρκειας στους μόνιμους εκπαιδευτικούς που το ίδιο διόρισε.

«Η εφημερίδα των συντακτών»